Alvas rum städat!!!!!!!

Superturbo! Det är min fart idag :-) Fortsätter med mina städil. Måste ju passa på när man har dom. Det händer inte så ofta. Jag har kors i taket städat i Alvas rum! Möblerat om, bytt gardiner och köpt en ny härlig matta. Rensat bort kilovis med skrotleksaker. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd, trots att min garderobsvägg som jag vill bygga inte finns. Blev riktigt bra. Det var länge sen det gick att gå in där utan att trampa på miljoner små leksaker. Nu vill jag bara sitta där och mysa :-)









Har till och med hängt upp mitt konstverk "Rosa Giraff", haha....

Ja, det är väl det jag har sysslat med idag. Förutom spirometrin och ett besök på biblioteket där vi lånade 20 barnböcker. Blir mycket högläsning nu ett tag framöver :-)

Alva var ute när jag piffade till det sista, så när hon kom in så visade jag henne sitt nya fina rena rum. Det enda hon brydde sig om var den rosa ballongen som låg på golvet. Helt obrydd om nya gardiner och mattor och ny ordning...


Kommentarer
Postat av: Helena

Åååh så fint! Och giraff-tavlan blev ju verkligen bra på plats ovanför prinsess-sängen :)

Lustigt att ungar sällan uppskattar och ser det vi ser. Typ lyfter ut leksaksbilen och leker bil med kartongen, och man står förundrad och ångrar att man inte sparade pengarna och gav ungen endast en stor banankartong från Coop?

2011-09-09 @ 22:22:26
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Så mysigt och fint =). Önskar att man hade kunnat få inreda lite i rosa på den tiden det begav sig men tyvärr var det väl aldrig riktigt aktuellt ;)

Kommer ihåg en gång när vi haft en mysig dag på stranden i Byske och frågade sonen vad som varit bäst under dagen.

-Soptunnorna, svarade han, de som stod placerade en bit ovanför stranden... Bara att inse att man tycker olika...

2011-09-10 @ 15:48:53
Postat av: Erika

Haha... skönt att höra att det inte bara är mina ungar som är lite udda :-)



Dom bryr sig inte ett smack om allt jag gör för dom. Fixar och donar, kammar och sätter upp hår, köper nya kläder... helt ointresserade. Endast nagellack kan få den lilla tjejen att hoppa och studsa. Längtar tills hon blir stortjej så jag får leva ut alla mina "flick-påhitt".



"soptunnorna" är ett svar som även Viggo skulle ha kunnat kläcka ur sig :-)

2011-09-10 @ 20:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0