Telefonförsäljare

     
                                                             
Borde kanska vara tacksam för att den ihärdiga telefonförsäljaren ringde och väckte mig redan klockan 11.15? Jag fick ju sova hela två timmar och femton minuter efter min jobbnatt! Är fortfarande inte vid mina sinnens fulla bruk... tar nog nån timme till innan min hjärna hinner ikapp och förstår att jag är vaken. Hade kanske inte klarat att hämta barnen på dagis kl 15 om jag sovit till 13.00? Eller också så hade jag varit skönt utsövd och lycklig?

Håller på att vara riktigt less på den förbaskade "försäljaren"! Han har ringt mig tre gånger nu.. om det nu är samma? Har varit dum nog att säga att jag är "upptagen och har inte tid, var god ring senare"..typ. Nu svarade jag inte när jag såg att det var ett nummer som började med 0500..., men jag antar att det var samma snubbe som SÅ GÄRNA VILL TA HAND OM MIN PENSION! "Men HAR du ingen koll på den? Vem har hand om din pension nu? Banken har ju så dålig avkastning och investerar bara i egna aktier..osv". Vet att jag borde ta tag i saken med pensionen, men jag orkar inte bry mig, dumt nog.  Jag BORDE göra något, det är därför jag inte snäst av denna "försäljare", men jag kommer aldrig att idas sätta mig in i saken. Banken får ha koll på min pension, med dålig avkastning. Orkar bara inte säga det till den som ringer för då blir jag dumförklarad och måste försvara mina val medan jag står i köket och steker köttbullar. HATAR verkligen när dom ringer dom förbaskade typerna!!!!!! Vill inte ta viktiga beslut om pensioner o dyl när jag sitter hemma och skiter eller lagar mat!!!! Vill jag göra någon aktiv förändring så letar jag väl själv upp lämplig förvaltare när jag själv HAR TID! Så det så! Måste nog ta tag i saken och svara nästa gång han ringer och  "göra slut" med min stalker. Får stå där och känna mig dum för att JAG VÄLJER DET SÄMRE ALTERNATIVET. Usch och fy vilken dumskalle jag är....

Har ju "NIXAT" telefonen, men när man är så dum att man deltar i vissa undersökningar och tävlingar på nätet så får man skylla sig själv. Vinn en iphone..svara bara på dessa frågor, luras dom med. Och det är klart det rings efter det då. Särskillt när både jag och mikke går på sån skit. Märker genast när han deltagit i något lotteri på nätet för då rings det om prenumerationer på illustrerad vetenskap och sånt...

Sist jag "tävlat" fick jag en massa erbjudanden via telefon och post om viktminskning, yngre hud, olika damtidningar, rabatt på biobiljetter osv. IRRITERANDE!!!!!

Nu får det vara nog med störande telefonförsäljare!!!!! Ska säga till på skarpen nästa gång!

Har otroooligt ont i min hals just nu. Småhostar och snorar. Nu kommer den, den jäkla förkylningen! Hoppas jag klarar mig från feber och den "allmänna sjukdomskänslan". Jag jobbar ju nu oavbrutet till och med onsdag nästa vecka. Vill ju inte vara sjuk när jag ska jobba min långhelg.

Oj, nu ringer visst min väckarklocka. Bäst att vakna nu då :-) Tänk... jag kunde ha fått sova ända tills nu. Grrrrr!






                                                       



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0