oglamoröst

Fick en uppmaning av systeryster att uppdatera bloggen. För hon vill ju läsa om mitt glamorösa liv...? Haha... eller i alla fall slippa läsa om min lösaktiga katt :-)

Ja, tänk om det fanns något glamoröst över mitt liv. Alla mina dagar ser ju likadana ut. Finns ju inte så mycket att blogga om, eftersom allt redan är bloggat om. Har upptäckt att allt bara går runt. Nu är hösten här och vintern närmar sig med stormsteg. Det innebär att jag ska tjata på om ont i ryggen... viktuppgång... borde börja promenera... kallt ute = torr hud = rynkor...hjääälp, jag är gammal... trötthet... bilar som inte startar... snöskottning...snöstorm... I januari/februari brukar jag färga/bleka hår, för att det är gult av solbrist... också kommer våren när det är dags för bantning igen... promenera i sinne och prova olika dieter. Springa i ilfart till solariet för att pigga upp trött och glåmig hud. Näääää, nog är mitt liv ganska oglamoröst och innehållslöst!

Undrar när nåt spännande ska hända? Längtar efter något oförutsägbart i mitt inrutade liv. Något som är mer spännande än stekt falukorv och makaroner, hänga tvätt, plocka bort efter ständiga kojbyggen i kök och tvrum, handla mjölk på konsum....


Tja.... fast livet kanske inte är större än så här? Det kanske bara handlar om vad man ska äta till middag och vem som hämtar på dagis? Men jag kan inte släppa tanken på att det måste finnas nåt mera?




Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Å tack och lov ser jag en ny rubrik när jag tittar in här! Det är nog många som tycker att ditt liv har en hel massa innehåll. Problemet är att vi själva inte uppskattar det vi har - tycker allt vi har är blekt och innehållslöst. Men eftersom du kan formulera en grå vardag på det sätt du gör, så verkar ditt liv betydligt roligare än mitt i alla fall :)! Din tvätt verkar mer spännande än min t.ex. då den verkar leva, och du får brottas med den ibland... ja och en massa annat smått och gott! Du måste ju fortsätta förmedla och roa oss i vår egna trista vardag :)!

2011-11-06 @ 13:56:37
URL: http://mammamaries.wordpress.com
Postat av: Helena

Ja, vi trampar alla omkring i vardagens sega havregrynsgröt, och sneglar på andra och tror de har det mer spännande. Som jag, jag vill tro att det är lite roligare när man är lång, blond, snygg och smart?

Men vad vet jag, har aldrig provat.

2011-11-07 @ 09:04:59
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Intressant att min tvätt upplevs mer spännande än andras :-)



Jag kan garantera att livet inte är mer spännande när man är lång och blond, men kanske det skulle vara det om man var snygg och smart? Vet inte...



Men nu blev jag i alla fall lite bloggpeppad när ni skriver så gulligt :-)



Kanske det kommer några inlägg om när jag "trampar omkring i vardagens sega havregrynsgröt".. - vilken underbar beskrivning av vardagstristessen :-)

2011-11-09 @ 11:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0