salamat salamat

WOW......

Tänk vad man kan hitta när man sitter och inte har nåt att göra. Har letat denna låt i säkert tio år :-)

En arabisk låt som jag av någon anledning lärde mig utantill för en så där 20-25 år sen. Skitfånig låt, men jag nynnar fortfarande på den ibland. Har ingen aning om vad den handlar om, men den lyssnades ofta på under min "arabiska tid". Sånt här lyssnade vi alltså på då :-) Förutom arabisk musik så var det mycket Edith Piaf och Mireille Mathieu - fransk musik alltså. Något ovanlig musiksmak för en 16-18 åring :-) I övrigt så var det Thåström och Bob Dylan som spelades. Vilka kontraster! 




Måste bara publicera denna så jag har kvar den nu när jag äntligen hittat den...




Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Stackars, stackars dig...har du tvingats lyssna till detta jamande?! Någon gång då och då hör jag en och annan arabisk låt som jag tycker är bra, men den här är ju blahablaha...

2011-11-09 @ 10:26:39
URL: http://mammamaries.wordpress.com
Postat av: Erika

haha... ja visst är det hemskt :-) Jag har gått och nynnat på den här låten så ofta här hemma... mikke blev inte alls imponerad när han fick höra orginalet :-)Det finns en annan låt också som fastnat djupt i min hjärna, men det är ju omöjligt att hitta. Svårt att googla på svensk-stavad arabiska :-)Eller vad sägs om : helloeel ja im alcher, ja acshlee sabiie. Gell biba attner see, ruddialeeieeeee...... hihi...



Men det fanns en sak som var värre än musiken. Det var filmerna! Alla filmer som gänget satt och såg var någon sorts arabisk "stefan &krister/Nils Poppe"-fars. HEMSKT! Men dom skrattade gott allihopa! Kanske därför jag inte står ut med revy/fars -genren?



Den nya moderna arabiska musiken är ju bra. Men den gamla.... nä.

2011-11-09 @ 10:53:23
Postat av: Helena

Vad glad jag blir över att fler än jag (däribland du själv) tycker låten suger. Tänkte att jag nog var både tondöv och inskränkt...

Sedan tycker jag din svensk-stavade arabiska var riktigt charmig...funderar vad ...hihi... blir på svenska? ;)

2011-11-10 @ 22:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0