Dit...och sen hit.. och sen dit...

Sådärja. Då var två av dagens förpliktelser avklarade. Varit hos tandläkaren med småttingarna. Tyvärr så hade Viggo hål, så han måste dit igen. Stackarn. Det jobbigaste för honom när han är hos tandläkaren är ljuset! Han fick låna solglasögon, för vi glömde ju naturligtvis ta med oss, men det hjälpte inte ett dugg. Tandläkarn släckte ner allt ljus hon bara kunde, men vad hjälper det när lampan som lyser i ansiktet ändå måste vara tänd? Undrar hur han ska fixa att laga hålen när han måste ligga där en lång stund...? Usch vad jobbigt.

Nu är dom i alla fall lämnade på dagis där dom har höstfest fram till 10.30. Då ska dom hämtas för att sen fara tillbaka 13.30 då jag ska på kurs. Man kan ju tycka att dom kunde fått stanna hela dagen, så dom slapp fara fram och tillbaka så mycket.

Imorgon ska jag till Boliden och måla tak när jag lämnat barnen på dagis (egentligen borde jag sova inför nattjobb). Hade glömt att jag lovat agera målarmästare. Sen ska det tapetseras i vardagsrummet hos dom, och då ska visst jag göra det också. Golvet ska också bytas, men tack och lov så ligger det utanför min expertis. Har man lovat så har man, så det är bara att strunta i skönhetssömnen och fara dit och rolla tak. Det passar ju i och för sig ganska bra, för då får jag fira lite farsdag också, när jag lix far dit :-)

Nu ska jag njuta lite av lugnet innan de små liven kommer hem igen....



Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Han har tydligen samma problem som min Ali. EXAKT samma problem. Lyckligtvis(?), för min son i alla fall, så tillhör jag den sorten som står bredvid tankläkaren och frågor om jag kan hjälpa honom/henne med något...man får alltid svaret nej, av någon anledning, men sånt bryr jag mig sällan om.



Den där lampan som lyser i ansiktet ska INTE lysa in i ögonen - det är MUNNEN som behöver belysning! Så medan tandläkaren fixar och mixtrar i munnen så fixar och mixtrar jag med lampan så att den ENBART lyser in i munnen.



Fast problemet försvinner inte helt, solglasögonen bör även de sitta på. Skillnaden är att solglasögonen hjälper efter man riktat strålkastaren bort från ögonen.



Sen tycker jag nog att din sömn är viktigare än att måla hos mor och far. De förstår ju att du behöver sömnen mer än de behöver ommålat. De är ju rätt så flexibla.



2011-11-09 @ 10:22:37
URL: http://mammamaries.wordpress.com
Postat av: Erika

Funderar på någon slags piratlapp för ögonen när han ska dit igen :-)



Taket hos mor och far är redan målat. Struntade i kursen jag skulle på och tog ungarna med mig till Boliden. Målade två varv, så det är klart redan! Nästa torsdag ska jag dit och tapetsera... Jobbar ju oavbrutet nu fram till nästa onsdag, annars så skulle jag fara tidigare :-) Mycket att göra där ju. Spaljen ska också målas. Hoppas han fixar golvet själv? Annars så måste jag väl göra det också, fast jag aldrig provat. Men det kanske inte är så svårt? Tvivlar på att pappa kan huka sig eller stå på knäna en heldag...

2011-11-09 @ 11:05:37
Postat av: MammaMarie

Ett hett tips - skicka Micke. Vad ska man ha en karl till om man inte kan skicka dom på dylika uppdrag...??!?? wops:problemet löst!!!

2011-11-09 @ 14:50:31
URL: http://mammamaries.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0