Uttröttande utredning...

Har fått en helt galen dygnsrytm! Är medvetslöst trött på kvällarna så jag lägger mig alldeles för tidigt. Det resulterar ju naturligtvis i väldigt tidiga morgnar. I morse steg jag upp 4.45. Hur mycket kul händer vid den tiden då? Inte mycket kan jag ju säga. Kommer troligtvis att lägga mig tidigt ikväll också. Fast i en ond cirkel!

Dessa dagar har verkligen varit utmattande. Är helt slut av allt tänkande och funderande... och att ständigt sitta i intervjuer gör ju att man hela tiden måste vara på topp. Intressant och kul att sitta och bolla funderingar med utredarna. Dom säger att dom aldrig haft en så svår utredning. All samlad information genom åren som dom läst är motstridig. "En väldigt charmig, positiv och duktig/flitig kille"   -   "En väldigt negativ och nonchalant kille som inte bryr sig om skolarbetet".

Det finns inget som liksom klockrent tyder på aspergers... dom kommer att få det svårt när dom ska ta ett beslut. Dessutom finns inga tecken på avvikande beteende före 7-8 års ålder. Tecken ska finnas före tre års ålder! Har verkligen grävt i min minnesbank, men hittar bara en fullt normal kille. Har till och med hittat papper från utvecklingssamtal från dagis. Så här beskriver dom en 5-årig J: "Älskar leka ute och inne. Rörlig, klättrar. Klipper och ritar - intresserad av bokstäver. Bra språk, berättar bra. Kompromissar, diskuterar, tjurar ibland. Intresserad av pussel och spel. Populär kompis, omtänksam, tar hänsyn, lyssnar på andra. Visar sina känslor. Gråter ibland helt oförutsett(förnärmad?)."  Tycker ju inte detta låter som en autistisk kille...????

Känner ju inte att jag blivit klokare efter dessa dagar. Snarare mer förvirrad...

Nu ska jag göra mig en ny kopp kaffe. Måste hälla bort den jag hade eftersom jag har en katt som kommer och dricker ur koppen så fort jag lämnar den utan tillsyn. Äckligt! Kan ju inte vara normalt??? Hon dricker verkligen kaffe VARJE DAG! Doppar ner tassen och slickar i sig de uppiggande dropparna. Hon har gjort så ända sen hon födde sina ungar. Hon kanske behöver det för att orka...??? :-)
 




Kommentarer
Postat av: Helena

Hittat papper från utvecklingsamtal på dagis?! Herrgud, minns inte ens att man fick nåt på pränt, än mindre sparat det. Att det är så motstridig information kan ju förklara att det inte blivit rätt tidigare. Håller tummarna för att de lyckas den här gången. Drick mycet kaffe ikväll så du håller dig uppe. Glöm inte hälla upp en kopp åt kisse.

2011-03-30 @ 09:18:20
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Tessan

Förstår att det snurrar i skallen och att du är ständigt trött, hoppas att utredningen visar nåt positivt och att allt löser sig till det bästa. Mina egna minnen från J när han var yngre är då en helt normal kille som var och är väldans omtänksam. Jo, angående "fettdieten" LCHF så kan man faktiskt knapra på Finncrisp :))) Härligt att den funkar känner mig riktigt megataggad. Kram på dig.

2011-03-30 @ 12:20:34
URL: http://tessan72.blogg.se/
Postat av: Erika

Jo Helena. Jag hade kors i taket kvar ett papper från dagis. Har ju luntor med papper om gossen från 5an och framåt. Nu börjar vi faktiskt komma nån vart i vårt detektivarbete... Börjar känna som jag gjorde den där gången när jag var i Umeå. Ett halleluja-moment! Känslosamt värre.



2011-03-30 @ 18:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0