kallt och hurrvigt!

Brrr.... så kallt! Vi gick en promenad med barnen upp till "Viggos skola" (y. ursviksskolan). Höll fullständigt på att frysa ihjäl! Hade täckbyxor, mössa, vantar och dubbla tröjor under jackan. Vad är det frågan om? Det är ju bara EN ENDA minusgrad. Förfrös till och med kinderna! Det känns kallare nu än när det var minus 20. Very, very konstigt! Hatar verkligen att frysa!!!!

Blev så besviken idag också, när solen sken som bäst. Jag klädde på barnen för att gå ut på gården och leka (medan mamma skulle sitta i en solstol och njuta), ett himla jobb bara att klä båda två! När vi väl kom oss ut så var det total kall skugga på hela gården, p g a grannens förbannade tallar som skymmer solen. Så där fick jag sitta och frysa och vara förbannad. Alva ville in efter tio minuter efter våldsam dispyt med sin bror och Viggo ville aldrig nånsin gå in! *suck*. Det har inte varit min dag idag...

Har i alla fall tvättat några maskiner och bakat mina kokostosca-kakor. Inte just gjort nåt mera. Mest varit trött och frusen. Och rastlös! Vad gör man hemma när man inte har ett projekt på gång? Sitta vid köksbordet och göra ingenting, eller sitta i soffan och plågas av svampbob fyrkant? Näää, det var nästan så jag längtade tillbaka till jobbet. Ångrade nästan att jag tackade nej till extrapasset som fanns i natt. 

Ikväll blir det att söka igenom huset för femte gången efter försvunna biblioteksböcker. Dags att lämna tillbaka dom imorgon och naturligtvis så är ju en bok spårlöst försvunnen. Inte konstigt när man har lånat 20 böcker på en gång. Vi tänkte passa på att fara dit imorgon när det är "fredagslek" för barn mellan 0-6 år. Har velat fara dit med barnen så länge men det har ALLTID varit en fredag efter jag jobbat natt och då har jag aldrig orkat! Men NU ska det bli av! Tror det blir riktigt kul för dom faktiskt...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0