gammal, äldre, äldst....

Nu är jag äldre än jag nånsin varit! Det är synd om mig nu. Men jag blev just påmind av Helena om att 40 är det nya 30! Så är det ju. Det hade jag glömt ;-)

Känner mig genast lite yngre! Har rullat ihop huden och tryckt in den i kläderna ;-)  Vikit in tissarna i bhn och är nu färdig att fara och jobba min första dag som 40-åring. Huh... så hemskt det låter! Har som inbillat mig att man fortfarande är ung när man är 39? Fast helt ärligt så känner jag mig inte en dag äldre idag än igår. Var ju redan alldeles för gammal. Visst är det så att man slutar fylla år nu när man passerat sträcket?

Börjar redan vänja mig vid siffran... 40! Hmmm. låter nog inte så illa ändå, men 41 låter ju alldeles förskräckligt! Tur jag har ett helt år på mig att vänja mig vid DEN siffran! Men tiden går ju alldeles för fort.

Är nu alltså "40år, på mitt 41:a år, snart 42." Det lät bättre när man var "sexton, på sitt sjuttonde, snart arton" :-)

Kommentarer
Postat av: Fatima

HURRA HURRA HURRA!! Grattis på födelsedagen moster!

2011-03-06 @ 11:18:35
URL: http://fatimajohansson.se
Postat av: Erika

Tack gulliga du!

2011-03-06 @ 15:28:09
Postat av: Jamme

Grattis igen mamma ! Tusen kramar från oss alla :) älskar dig !

2011-03-06 @ 18:20:08
Postat av: Erika

Tack Jamal :-) Vi ses nästa helg. Då firar vi att jag blivit riktigt gammal...

2011-03-06 @ 19:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0