Jobbar och sliter....

Börjar se en ljusning i hallen :-) Har hunnit en hel del idag faktiskt, men fort går det ju inte...



Så här såg det ut för några dagar sen. Kranen i hörnet och övergipsad dörröppning. Och sandfärgade väggar..


Kranen borta. Men hur snyggt är det då? Blir nog att bygga någon liten låda över eländet och måla vitt..


Just nu ser det ut så här. Har kämpat med ett vitrinskåp och gjort om det till garderob. Vet inte om jag är så nöjd med tyget jag satt för glasdörrarna, men det får duga ett tag. Hade det hemma (panellängder)  :-)
Sen så har jag inte bestämt mig för om trädet är klart heller. Kanske blir några fler stammar och kvistar, ser lite fattigt ut tycker jag...


Skåpet kommer faktiskt att sluka en hel del.... måste bara köpa några lådor att ställa på hyllorna så det blir ordning och reda!

Väntar på de förbaskade möblerna jag beställt. Misstänkte att det sitter fast någonstans, typ i Ånge, och jomenvisst, Sorterat i ÅNGE kl 7.30 denna morgon. Där lär det ju bli liggande ett tag. Ångeborna brukar inte ha bråttom att skicka vidare. Tycker alltid att paketen fastnar där.

Hoppas vi hinner fara och titta på golv i helgen. Det känns nästan som det allra viktigaste. Synd bara att jag jobbar fredagnatt. Måste ju sova på lördagen då, men det får nog bli en snabb tupplur på förmiddagen bara.  Har ju inte tid att sova. Måste ju fixa och inhandla en massa och barnens "hatthylla" och krokar har jag inte heller gjort. Tänkte göra ett eget hembygge även där :-)

Nästa gång jag lägger upp bilder på hallen då är den KLAR! När det blir har jag dock ingen aning om...




Kommentarer
Postat av: Helena

Oj så fint, dörren "borttrollad" och ett snyggt svart träd istället. Det är klart att rören inte är charmiga, men det fixar ni nog på nåt sätt!Egenbyggda hyllor och krokar, tygförsedd skåp, herregud vad duktig du är!

Få hoppas Ånge-borna förstår att de måste skicka grejerna vidare till dig, bara. Ska bli kul se det färdiga resultatet!

2011-02-25 @ 07:55:27
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: sofie

Det blir ju hur fint som helst!!! förstår inte vart du får alla fiffiga ideer ifrån. Så himla duktig och uppfinningsrik är du. Håller med Helena, det ska bli så spännande att se det färdiga resultatet=)

2011-02-25 @ 19:15:46
Postat av: Erika

Ja, visst är jag fiffig :-) Känns dock som att inget blir riktigt som jag föreställde mig i fantasin... Nu längtar jag bara efter ett golv. Ser ju för hemskt ut. Särskilt som vi inte la ut nån papp på golvet när vi målade. Färg överallt! Men det löser sig väl snart får jag hoppas.



Ånge-borna har ingen brådska alls att bli av med mina grejer. Som vanligt vill dom ha mina paket liggandes där så länge dom bara kan. Inget paket idag!Det förstörde ju helgens planer....

2011-02-25 @ 20:44:38
Postat av: syster yster

så himla fint de blir...



2011-02-26 @ 17:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0