- 3,2 kg

Haft två rätt så jobbiga dagar. Ska berätta om det någon dag när jag orkar. Inget jobb för mig denna vecka eftersom jag är upptagen med annat. Tänkte bara berätta att jag nu gått ner 3,2 kg. En dag kvar till det gått en vecka sen jag började dieten. I förrgår åt jag fullkornapasta till köttfärssås eftersom jag tänkte att jag ändå måste avbryta dieten. Igår åt jag vanlig mat hela dagen. Till och med en macka till mellanmål. Hade inget val eftersom det inte gick att fortsätta med en galen diet när man är borta. Men nu är vi hemma igen och jag fortsätter. Hade fakiskt tappat ett halvt kilo fast jag åt "vanligt" igår. Otroligt! Försökte äta så mycket "GI" som det gick. Liknar ju min diet en del förutom att man får äta långsamma kolhydrater. Fast jag åt ju faktiskt POTATIS till lunchen :-/

Usch och fy, vilket brott!

Har skrivit rätt mycket i min "skrivklåda" dessa dagar. Oj, vad jag skriver. Det tar liksom aldrig slut. Kan nog sitta hur länge som helst och författa. Har mycket som ska ut....  Kanske delar med mig av materialet någon gång. Eller delar av det i alla fall :-)


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Eeeh....??! Hur fort går det egentligen? Har du gått ned 1,5 kg på bara ett par dagar? Tror du dieten är att rekommendera till Meriam?

2011-02-03 @ 15:37:36
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Ja, det tror jag. Under en kort tid, helt klart. Det är ju en veklig sporre att man går ner så fort. Det motiverar ju att fortsätta. Men efter en (två?) veckor tycker jag hon ska fortsätta med GI istället. Det är i stort sett samma, förutom att hon får tillsätta långsamma kolhydrater. Grovt bröd, och fullkornspasta och sånt. Hon är ju ett barn så jag tycker inte hon ska vara utan kolhydrater för länge. En vecka kanske räcker för att sporra henne? Den absolut bästa metoden jag har provat. Det bästa är att allt sug efter sötsaker och småätande försvinner på två dagar...

2011-02-03 @ 15:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0