Ledig dag och "arbetssugen"

Då var denna arbetsvecka nästan klar. Det var ju hur enkelt som helst :-) Ledig i två dagar nu innan natten på fredag.

Vad ska man då fylla dagen med? Tror det blir att inhandla lite brädor för att göra fler ramar. Funderar också på att sätta igång i Alvas rum. Har sålt audin nu så nu kan jag köpa det som behövs. Fast jag skulle ju behöva bli slängd tvärt till ikea först. Behöver hyllor därifrån... Går som inte att göra så mycket innan jag har dom. *Tung Djup Suck*. Egentligen tänkte jag använda dom pengarna till en tatuering, men va faaan. Blir galen när Alvas rum ser ut som det gör!

Ska kolla lite på blocket, hittar kanske vad jag behöver där, för ett ikeabesök lär ju dröja. Inte direkt så att man kan kasta in ungarna i bilen och fara dit. Inte med en kille som bara kan åka en mil i taget :-(

Har i alla fall lust att göra en massa saker idag... blir det inte så så kommer jag strax att säcka ihop och bli fullständigt slapp och likgiltig. Brukar bli så. Då gör jag istället ingenting!!!! Möjligtvis så lägger jag mig i soffan och blundar och väntar på att dagen ska ta slut. Pyspunka! Skulle tippa att det kommer att ske vid tiotiden idag, då jag inser att det inte går att göra något. Att vi "måste vänta" med det jag vill göra. Det är nog det ord som gör mig mest frustrerad. Det kan verkligen döda all skaparglädje. Eller vaddå kan? Det GÖR det. Dödar den för gott. Är faktiskt förvånad över att jag fortfarande vill göra Alvas rum som jag planerat. Har nämligen säckat ihop tidigare över "väntan" på detta projekt. Den brukar sällan komma tillbaka efter en sån total pyspunka.

Så nu gäller det för mig att snabbt hitta på något som är "möjligt" att göra innan klockan blir tio. Så jag slipper förstöra denna lediga dag med total frustration. 

Ramtillverkning är absolut möjlig. Men sen då? Det är ju alldeles för fort gjort. Tar inte lång tid att både såga till och måla... nej, jag måste hitta på nåt mer. Nu blir det en titt på "Blocket", efter expedithyllor. Måste dock hitta precis rätt storlekar på dom. Rummet är exakt 343 cm brett och hyllorna jag ska köpa bygger ...343cm.  Kan bli tufft att få in dom, hoppas väggarna är spikraka!

Hittar jag hyllor så blir det att fara och köpa mdf-skivor och såga till "husdörrar", måla dom i käcka färger, göra fönster på dom... köpa gångjärn. YEAAAAAH! Så kul!

"hoppas, hoppas, hoppas, hoppas hoppas jag hittar det jag behöver" Vill göra NUUUUUUU!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Erika

Pyspunka!

2011-08-11 @ 10:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0