Jaha... ingen återvändo.

Då var man igång nu då. Har sparkat igång ekorrhjulet.  Snurrar runt på mitt sexveckors-schema. Snurrar runt runt runt i en evighet... Blir trött bara jag tänker på ett helt år av kvällar och nätter och helger. Och minimal ledighet. Ett helt år kvar till nästa semester!

Fast å andra sidan så hade jag inte velat vara ledig nu. På en enda natt så blev det ju höst! 12 grader ute nu och det är sockor och kofta på. Tycker synd om dom som tagit en sen semester. Jag kan då verkligen inte klaga på mina fem veckor, vädermässigt i alla fall, sol i stort sett varje dag och en kvävande värme. Att jag sen inte fyllde dom med nåt meningsfullt får jag ju skylla mig själv för. Hade det nog rätt skönt trots allt :-)

Jobb och dåligt väder innebär ju att man måste ha på sig en massa KLÄDER! Osköna trånga jeans och sockor som kväver en. Det har varit det bästa med semestern. Att man sluppit en massa kläder. Har inte en enda gång tagit på mig något obekvämt denna sommar. Mysbyxor och leggings. Vida kjolar, sköna klänningar eller bara bikini. Så underbart! Men nu väntar höst och vinter och klädångest. Fyyyyyy!

Har gjort halva första veckan nu, "bara" en kväll och en natt kvar. Det går faktist rätt fort. Man kommer snabbt in i snurrandet igen. Om jag tänker efter så är det inte alls så tokigt. Bra jobbarkompisar är ju A och O och det har jag ju verkligen :-)

Fast.... uttryckte ju en längtan att börja jobba igen i slutet av semestern. För att få GÖÖÖRA nåt! Måste ha fått solsting eller nåt, för jag hade ju fullständigt glömt bort hur det var att jobba. Om det är möjligt, så görs det ju mindre på jobbet än i mina mest stilla ögonblick här hemma. Glömmer ständigt bort att det är ett "stilla" jobb jag har. Måste lära mig komma in i lunken på jobbet. Lära mig slappna av och kunna sitta ner en stund. Igår känns det som att jag ständigt var på språng och lite "hoppig". Kan ju bero på en väldigt lugn prinsessa som aldrig klagade eller pockade på min uppmärksamhet. Vet ju att det inte alltid är så och att det betyder en bra kväll. Kommer nog att få min beskärda del av att springa och svettas och "aldrig få sitta ner" många gånger i höst/vinter... 



Kommentarer
Postat av: Helena

Du vet väl om att du borde söka jobbet på kontoret som ligger ute? Då får du handerna fulla, men jag tror du skulle passa där. Plus bättre lön kan jag tänka mig



Själv har jag jobbarhelg/kväll nu till helgen ryyyyys som sagt det är tur det är trevligt folk på takdropps :)



Vi får fundera ut hur vi praktiskt fixar en Photshopkurs, jag lär dig gärna "allt jag kan" vilket ju borde vara fixat rätt snabbt ;)

2011-08-10 @ 18:15:35
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Funderade ett tag på att söka tjänsten, men bara tills jag hörde ryktas att Det var Adams tjänst. Känn

er inte för att chefa över er ;)

Stackare som har elgen. Kvällen dessutom! Värsta passet ju...



Vi kan väl komma till

2011-08-10 @ 19:16:05
Postat av: Erika

Hmm.. sitter och skriver på hopplös telefon. Blir inte riktigt som jag vill. Elgen? Helgen ska det förstås vara :) Gör ett nytt försök att svara på denna kommentar när jag kommer hem till en riktig dator. Är ovän med min telefon just nu!

2011-08-10 @ 19:24:37
Postat av: Erika

HEMMA :-)



Så... vad jag ville ha sagt var att vi kan väl komma hem till dig någon afton, jag och Linda och sitta som små snälla elever och lära av den stora mästaren :-) Tror inte alls att det är så snabbt fixat faktiskt... är inte alls så haj på sånt där.



(o, ljuvliga tangentbord som skriver precis de bokstäver som jag vill)

2011-08-10 @ 22:52:32
Postat av: Helena

Jo, så gör vi. Ni måste bara förbereda vissa saker tex välja bilder, sett ut några snygga headers ni kan "inspireras av" + ha photoshop installerat på datorn ni har med er. Vi tar det då Linda kommer tillbaka kanske, hon kanske har ångrat sig?



Lady Dahmler inspirerade lite till min nuvarande faktiskt...även om den sen inte blev särskilt lik när den väl blev klar :)





2011-08-11 @ 18:04:07
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0