Hjääälp

Jag har förlorat min energi! Har så mycket att göra (måla), och jag orkar fortfarande inte lyfta penseln. Idag är jag om möjligt mer slut än igår. Bad på jobbet idag för första gången på flera månader och det känns minsann. Helt obegripligt hur man kan bli så trött och slut av en halvtimmes bad i varmvattenbassäng. Det är ju löjligt. Är inte ens jobbigt att bada, men ändå är jag alltid lika trött efteråt. Och det håller av någon anledning i sig hela dagen också...

Vill ju få färdigt i vardagsrummet. Måste måla klart och fara och köpa tapeterna! Jag kanske inte är tillräckligt taggad eftersom jag inte är 100% säker på att det är den tapeten jag vill ha??? Nä, jag vet inte... men den är snygg! Bristen på arbetsdiciplin/lust beror nog bara helt enkelt på att jag är slut! Behöver kanske slappa ett par dagar... Det är tur att jag har mina nattpass den här veckan då, för då får jag ju ligga och sova på dagen. Ganska skönt :-) Längtar redan till onsdag när jag ska lämna barnen på dagis klockan tolv och sen gå hem och SOVA!

Blir en tidig kväll för mig. Sov inte mycket i natt eftersom min konstiga "dagenefteralkoholkonsumsion-sjukdom" satte in och det var värre än det någonsin varit. OM jag bara kunde begripa vad det beror på? Hade så ont i kroppen/huden att jag vaknade varje gång jag skulle vända mig. Det gjorde ont i nacken av att ligga på kudden och helt sjukt ont i ryggen när jag låg på den. Än värre att ligga på sidan. Inte lätt att sova då inte :-) Dessutom så fortsatte smärtan hela dagen idag. Det är först nu ikväll som det börjat släppa. Helt sjukt! Och jag som inte ens drack så många öl. Fattar ingenting??? Dags att lägga ner kanske? Bli helnykterist? Fast va fan, ibland är det ju faktiskt värt det. Måste någon gång fråga en läkare vad min konstiga åkomma beror på. Kanske har någon ovanlig sjukdom? Vad jag vet så är det bara jag som har så här... nä förresten, har ju faktiskt googlat. Det finns fler! Men jag har aldrig lyckats få något svar på vad det är. Fibromyalgi är det närmaste svaret jag kommer fram till. Men jag har ju ingen värk annars? Så det har jag då inte! Nä, det är nog kanske allergi? Hela kroppen blir också brännande het! Kokhet från midjan upp till nacken! Öm som om jag var blåslagen. VAD, VAD VAD HAR JAG FÖR SJUKDOM?????

Nä, det är ingen som vet. Aldrig någon som hört talas om någon så patetisk åkomma. Folk tror att jag skojar när jag berättar... Behöver bara dricka 3-4 öl en kväll så kommer smärtan DAGEN ETER PÅ EFTERMIDDAGEN. Alltid! Smärtan är värre om jag druckit mycket och mindre om jag druckit lite, men den KOMMER ALLTID! Och så har det varit de senaste 10-15 åren...

Nåja, det är ju inget farligt (hoppas jag). Har ju överlevt hittills! Men medge att det är SKUMT!!???


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0