Hypokondrisk? JAG...? Nää inte alls...

Barnfritt hus :-) Det är ljuvligt! Njuter som bara den... Trots att vi lämnat de små ljuva änglarna på dagis på FEL DAG, så orkar jag inte ens stressa upp mig över det.(vad ska dom tro...osv?) Varken jag eller mikke tänkte på att dom ju ska vara på dagis må, tis och torsdag denna vecka. Han for och lämnade dom och sen ringde dom efter 45 minuter (?) och tyckte det var konstigt att dom var där. Att dom inte sa nåt när han lämnade dom? Men det bestämdes då att dom får vara där idag istället för imorgon.... 

Men vad är det för deprimerande väder??? Igår satt jag i t-shirt och solade och svettades och lyckan var total! Idag faller det stora tunga snöflingor från himlen och det är grått och tråkigt ute. Vilket bakslag. Jag som hade börjat gräva i sommarkläder-högen och allt. Bara att sätta på sig flanellskjortan igen då...

Hade tänkt fara till solariet en sväng, men det är nog ingen bra ide för jag tror jag brände mig lite halverst igår. Har solat lördag, söndag och igår och det blev nog lite väl mycket för min vinterbleka hud. Men min "torra rygg" är då botad i alla fall. Skyndade mig till solariet när min kära genbanksfar sagt att "är inte det där en vinteråkomma?" . Tänkte att jag genast skulle utsätta de torra partierna för lite "sommar" och det funkade ju utmärkt. Dessutom så for jag på apteket och inhandlade den dyraste och fetaste krämen dom hade. Det gjorde susen. Här ska man minsann inte lida av torr rygg i onödan. Bort med allt som går att bota. Sen får man väl leva med allt de andra :-) Skönt att veta att det inte var "ryggradscancer" i alla fall. Trodde ju det ett tag, hypokondrisk som jag är. Vet inte ens om det finns en sån cancer?

Jag är farlig på att googla alla små skavanker jag och övrig familj drabbas av. Vi har "haft" en del ovanliga och livsfarliga åkommor genom åren. Alva och Viggo har fått göra många besök på barnklinik och akutavdelning eftersom jag varit helt övertygad om att dom lider av än det ena än det andra. Det var jobbigt när vi (jag) trodde att Viggo nog har mask i magen. Han var ju dålig i magen ett tag och hade himla ont av och till. Frågade om råd och tips överallt och min kära sjuksköterskekollega berättade om någon hon kände som hade haft liknande problem. Och det barnet hade mask i magen. En STOR mask. Rundmask, eller spolmask googlade jag mig till att det hette. Ja, det är klart han har det tänkte jag ju med förskräckelse. Övertygade vårdcentral och barnklinik om prov. Då följde ju en jobbig tid där vi skulle köra iväg med bajsprover i flera dagar i tid och otid. Naturligtvis så hade han ingen mask. Efter ett ultraljud som jag också tjatat mig till så kunde vi vara lugna och övertygade om att inget "fel" fanns i hans mage... puh!

När det gäller mig själv så "har" jag ju alla sjukdomar i hela världen. Just nu så har jag EDS. En väldigt ovanlig ärftlig sjukdom som en annan kollega har. Har smått övertygat min mor om att det är DET hon har och inte SLE, som hon ju faktiskt har ställd diagnos på sen 50 år tillbaka. Sen så har jag hudcancer på näsan. Har en röd fläck där sen 6-7 år tillbaka. Den har nog spridit sig dit från malign melanom-leverfläcken jag har på ena skinkan :-). Struma lider jag också av då och då. Förstorad sköldkörtel. Min mor har ju opererat bort sin så risken finns ju att jag får det. Fick frågan av Stina på DC som själv opererat sin struma. Hon tyckte det såg ut som jag hade förstorad körtel. Har ju förstås tagit prover på det och naturligtvis så var det inget fel! Har alldeles nyligen fått svar på mina cellprover och det visade sig att jag hör och häpna inte har livmoderhalscancer heller! I somras fick jag en hjärtinfarkt... eller möjligtvis kärlkramp? Så min mor och far körde hit i ilfart med nitroglycerin. Skulle lägga en sån under tungan om jag fick ett till anfall. Det hjälpte dock inte, så kärlkramp var det då inte. Det måste alltså ha varit en hjärtinfarkt? Eller så var det en bieffekt av kiropraktor -misshandel. Hann ju inte mer än komma hem från kiropraktorn innan det hände. Hemskt var det i alla fall! Så... falskt alarm på nästan alla mina åkommor. Förutom all "cancer" som jag för tillfället har och inte har kollat upp lider jag ju bara av de neurologiska syndromen som jag ju också alldeles själv ställt som diagnos. Nja... nu när jag tänker efter så har jag ju också nåt konstigt i min mage. Skulle behöva göra en röntgen eller ett ultraljud för att utesluta stora tumörer. Men det har jag bara ibland... så det är lugnt. Blir inte orolig förrän det är "hela tiden" :-) Har för mig att det är några fler sjukdomar som jag "har", men har glömt dom just nu... 

I övrigt är jag fullt frisk!

ps. Berätta aldrig för mig om några ovanliga sjukdomar. Det är bättre att jag inte vet att dom finns... ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0