sjåar på som bara den :-)

Toaletterna klara! Knäskurat med liten disksvamp och skurpulver. Skrubbat väggarna i duschen. Nu jäklar är det rent! :-)

Målat rören inne på toan också. Wow vilken skillnad det blev! Inte konstigt det aldrig kändes "rent" hur mycket man än städade där inne. Rören var ju jätteskruttiga! Färg som flagnat och färgen som satt där var gulvit. Bläää! Men nu är det vitt och fint. Målat två varv på toafönstret också. Ett varv kvar. (hoppas jag).

Före middan tog jag en långpromenad med ungarna. Gick ca en timme och sen for vi ner till älven. Helt underbart väder ju. Höll på att svettas ihjäl! Inte mycket vatten i älven inte. Strandkanten var ca två meter längre ut än den brukar vara. Barnen brukar ju stå där och kasta sten och pinnar i vattnet. Nu fick dom gå ut i lerbottnen och tjaska sig fram för att kunna nå vattnet. Alvas skor sög fast och där stod hon tills jag kom till undsättning :-) Skitiga ungar kan jag ju bara säga, men kul hade dom!

Efter middan tvättade jag fönsterna i tv-rummet och i köket för femtioelfte gången. Nu är dom ÄNTLIGEN RENA! Håller ju på och skitar ner dom hela tiden med allt måleri, men nu får det räcka med dessa fönster.

Nu håller vi på och tömmer det sista ur klädkammaren. Mikke har skruvat ner hyllor och stänger och sen ska garderoberna ut. Hoppas hinna påbörja målning av åtminstonde ena väggen.

Upptäckte att jag köpt vanlig papperstapet. Nån som vet om det går att använda vävlim till såna? Om man stryker det direkt på tapeten istället för tapetklister????

Trodde jag köpt nonwowen (heter det så?) som man bara sätter upp på klistrad vägg. Så mycket smidigare ju!

Tja... så mycket mer än så har jag nog inte gjort idag. Jo, jag har ju bakat chokladbollar med barnen också, innan promenaden. Inte att förglömma....

De små änglarna sover då nu. Viggo är svårt skadad.. Han och Alva badade och Viggo fick tag i min rakhyvel och rakade sin överläpp med den. Stackars han. Slutade ju ALDRIG att blöda. Alva var nog mer skärrad än gossen faktiskt. Det var hon som ropade förtvivlat på oss att "Viggo har BLOOOOOOD!"

Nu IDOL.... eller målning? Hmmm svårt val, men det blir nog idol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0