Haha...dessa ungar.

Barnen hade stängt in sig i Alvas rum. Tänkte jag skulle gå och titta till dom... Alva öppnar dörren med ett skriiii när hon ser mig komma. Hon skyndar sig att stänga igen dörren så jag inte ska ta mig in. Hmmm... anar att nåt är på gång därinne.

Öppnar dörren med motstånd från Alva som ropar "Viggo... mamma kommer!" Anar ännu mera oråd...

Viggo står vid Alvas bokhylla och lådorna är utdragna. Trodde ett ögonblick att dom dragit ut dom för att klättra upp i bokhyllan, men så var inte fallet, tack och lov! Livsfarligt ju...

Viggo skyndar sig att stoppa ner nåt i lådan samtidigt som han säger " jag har inte kissat i den här, mamma! Du får INTE se..." Haha... Det han försöker gömma i lådan är en liten tekanna i porslin med katten findus-motiv. Bannar honom förstås och säger att kissar gör man ju på toan!!! I förskräckelsen över min ankomst i rummet så råkade han även spilla lite i lådan. Han såg verkligen skamsen ut och säger "Det var en olyckshändelse, mamma" Han kissade alltså i tekannan av en OLYCKSHÄNDELSE!!! Ja, vad ska man säga. Alva höll med om att det bara var en olyckshändelse :-) Får väl tro dom när dom säger det då...

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Hahaa! Jäkla ungar alltså. Men oskuldsfullheten är så himla söt: "jag har inte kissat i den här, mamma!", helt underbart när man inser att de inte förstår att det de nekar till faktiskt avslöjar dom. Så gulligt!



2010-10-28 @ 12:19:50
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Carita

Hahaha, så härligt att du skriver om "olyckshändelsen", jag behövde verkligen ett gott skratt idag efter en aaaarrrgHHH-dag på kontoret. Tack!

2010-10-28 @ 19:24:00
URL: http://wilmagumman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0