viktproblem

Det var inte alls så skönt att promenera i afton. Minus 16 grader. Håret som sticker fram under mössan fryser till is... Det är nog min maxgräns för utevistelse känner jag. Hoppas det inte blir kallare!


Är lite besviken på mig själv. Denna helg förstörde hela min viktnedgång. Kan det verkligen gå så fort? Drack ju öl och jag vet att EN öl = 6 st wienerbröd! Inte så konstigt då att vikten skenade iväg. Men jag tycker ju ändå att "motionerad" viktnedgång ska hålla sig även för utsvävningar nån gång??? Okej om man sörplat i sig bantningspulver och svält sig själv, då förstår jag att man går upp om man vräker i sig kalorier. Ska det verkligen vara så här????

Blir skitsur! Och nu kommer två kvällar när jag inte kan/hinner promenera. Jobbar nämligen tisdag och onsdag kväll... Suck! Känns som att det bara är att ge upp. Så här trögt ska det ju inte gå...

Förr i tiden gick jag ner 3-4 kg på en vecka genom att promenera och vikten höll sig där den skulle vara... Men det var ju förr i tiden... på den gamla goda tiden :-) Nu är det nyare tider och saker och ting funkar inte alls som de gjorde förr. Måste kanske prova nån modern diet-metod? GI, Atkins och allt vad dom nu heter...? Kanske går ner fortare om jag kör nåt som ligger i tiden? Ska kolla upp de moderna metoderna och om det inte ser alltför avancerat ut så kanske jag försöker mig på nåt sånt...

HUR SKA MAN GÖRA FÖR ATT GÅ NER 5 KILO???? Har just sett på biggest looser igen. - 60 kg på 15 veckor!




Kommentarer
Postat av: Helena

16° som gräns??? Piece if cake, vi har bestämt 18° till våra fredagspromenader, 3 km på 2 timmar. Skoteroverall, ändå fryser jag hela resten kvällen! Det ända som "skenar iväg" med dig är din kroppsuppfattning, såg jag ut som du skulle jag promenera naken i Ursviken så att alla skulle få göra ögonen kalas =)

2010-12-01 @ 10:15:58
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Haha.. ja, det skulle vara en syn! Men helt seriöst.. borde jag inte gå ner i vikt om jag helt plötsligt börjar motionera VARJE DAG, när jag aldrig tidigare har rört mig??? Det händer ju ingenting på vågen. Eller jo... gick ju ner ett tag, men då åt jag gott en dag och då var allt tillbaka. Grrr....



18 grader känns ju aningens för kallt. Du får lägga in en protest hos chefen!

2010-12-01 @ 11:12:34
Postat av: Erika

Ja... det var jag som skrev det :-)

2010-12-01 @ 11:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0