uppblåst!

Om någon tycker jag varit lite tystlåten i ett par dagar och bloggat lite, så beror det nog på näringsbrist. Samt att jag vilken minut som helst kommer att lyfta och flyga till väders...

Lördag kväll ställde jag mig på vågen och bestämde mig! Nu jäklar ska jag gå ner i vikt!!! Köpte ett paket nutrilette när vi var och handlade med jobbet. Före jag for på jobbet så åt jag den enda påsen nutrilette jag hade hemma.. Det var allt! Nästa påse åts klockan tre! Oj oj oj, höll ju nästan på att dö av näringsbrist. Färdtjänsten strulade till det och hämtade oss sent så jag var nästan nära döden.

Fortsatte hela dagen igår med nutrilett och så även idag. Har alltså inte ätit mat sen i lördags! Är stenhård med mig själv och har inte ens tjuvsmakat av godiset vi har i skafferiet...

Det går rätt bra med hungern. Problemet är den fruktansvärt uppblåsta magen! Hade ju inte varit nåt problem om jag varit hemma och ledig från jobb. Men nu har jag ju tillbringat ALL tid på jobbet och där törs man ju inte släppa ut någon luft. Nej där går man omkring och låtsas som att man mår jättebra. Hostar till lite grann för att dölja ljudet av tarmar som jobbar förtvivlat för att göra sig av med ofantliga mängder metangas. Resulterar ju i helt vansinnigt stor och smärtsam ballongmage som då ska tömmas ut när man kommer hem, till mikkes förtret ;-)

Springer omkring här hemma hela kvällen och låter som en ballong man blåser upp och sen släpper iväg utan att knyta ihop den. Har inget minne av att jag fått såna problem tidigare av nutrilette??? Nog för att jag har krånglig mage i vanliga fall, men det här är ju löjligt!

Planen är nu i alla fall att jag ska köra nutrilette i fem dagar. Så långt som paketet räcker med andra ord. Förhoppningsvis så har jag då tappat några kilon och blivit peppad till att tappa fler... Ska försöka få mig ut på promenader också under veckan. Tror nu verkligen på den här idéen och kommer att bli grymt besviken om det misslyckas. Hoppas bara att magen blir lite bättre, för jag vill ju inte plågas till döds av LUFT! Har två jobbkvällar kvar denna vecka och det känns ju si sådär... Får väl ta en promenad runt moröbacke kanske och släppa iväg en smygare eller tre :-) Allt för att överleva! Tarmarna kan ju glömma att dom ska vinna över mig! Ska inte ge mig. Så det så!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Har du väl bestämt dej kommer det definitivt att funka det är jag helt säker på :)

2010-11-01 @ 20:00:20
URL: http://tessan72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0