Mors Dag

Idag har vi varit och firat min kära mor. Hon bjöd på god mat och tårta. Tack kära mor. Har haft en trevlig dag och barnen tycker verkligen om att vara hos mormor och morfar. Viggo blev dock en erfarenhet rikare.. Han har nu lärt sig att man inte kan kasta en fotboll på en fönsterruta! Tyvärr så gick det sönder en ruta på lekstugan! Vet inte vilken gång i ordningen, men jag tror att nästan alla barnbarn har lyckats med den bedriften. Viggo blev mycket förskräckt och ledsen. Gick och satte sig under en stor björk i skogen. Stackars kille! När jag gick och hämtade honom gjorde jag en stor upptäckt. BLADLÖSSEN HAR KOMMIT TILL BOLIDEN OCKSÅ! Är alltså inte bara mitt hus som är drabbat. Björkarna är alldeles överfulla med bladlöss. Likaså började altanräcken och lekstuga att invaderas. Usch och fy, säger jag bara... så äckligt! Hoppas dom får en ond bråd död inom en snar framtid. Tänk om dom stannar hela sommaren? Hemska tanke...

Vi kom inte hem från Boliden förrän efter sju. Men jag hann med en hel del här hemma ändå. Hängt två maskiner med tvätt, planterat alla blommor ute på gården. (Trotsar rekommendationerna om att inte plantera förrän risken för frost är över). Har målat andra varvet på köksluckorna, och insidan på ytterdörren! Duktig va? Mikke han har grundmålat lite virke inför altantak-bygget. Börjar hända saker här. Snart är i alla fall några saker FÄRDIGA! Nu väntar bara sängen.. och ett halvfärdigt sudoku. Ska bli najs. Det värsta är bara att jag inte är speciellt trött... Men det brukar lösa sig när jag lyfter pennan och tittar på mitt supertåkiga sudoku..

God Natt                 

Kommentarer
Postat av: m

Lylliga du som fått hälsa på mor och far och pussat på dom.! Tack och lov att du är så duktig och satte blommorna direkt... låter ju fantastiskt!



Och så tyyypiskt det där med lekstugefönstret alltså! Nu är det bara Alvas tur kvar. Blir väl inom en snar framtid.

2010-05-30 @ 23:55:42
Postat av: MammaMarie

Maj Gaaad! Jag skickade iväg kommentaren utan signatur - det var förstås storsyrran som skrev ovan kommentar :)

2010-05-30 @ 23:56:59
URL: http://mammamarie.se
Postat av: erika

ja, visst är det typiskt med fönstret. Fattar inte att alla ungar ska riva sönder just det fönstret! Händer ju aldrig annars att något fönster går sönder...

2010-05-31 @ 18:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0