Räddad av hundkiss och hundbajs!

Tog en promenad med småttingarna idag. Gick iväg med endast EN Kälke. Båda satt på boben och det gick jättebra... en stund i alla fall. Sen ville Alva gå själv och så även Viggo efter några meter. Kanon!

Båda två gick hela rundan runt Öhn! Helt otroligt att dom orkade. Nu är det ju inte så himla långt, kanske en och en halv km. Men för en som inte ens är två år måste det ju vara jättelångt. Sista 300 metrarna började dom dock att ge upp. Och ingen av dom ville sitta på boben. Ve och fasa tänkte jag.. kanske måste BÄRA bägge två?

Men det slapp jag. Vi gick på hundkiss och -bajs jakt! Sakta men säkert närmade vi oss hemmet genom att leta nya kissbefläckade snöklumpar. Vi hittade till och med en STOR hög med hundbajs! Det var det mest spännande med hela promenaden. Höll inte på att få med mig barnen från denna otäcka hög med frusna bajskorvar. De var helt fascinerade och kunde inte ta blicken från den. Både förtjusta och äcklade på en gång... Fick verkligen anstränga mig med att göra kissjakten mer spännande så vi fick oss hem. :-)


 



I tisdags tog jag en promenad till solariet i smällkalla kylan. Känns bra att jag i alla fall både har börjat röra på mig + att jag har börjat sola. 3 ggr har jag hunnit med nu så jag börjar faktiskt få lite färg. Onsdagar och torsdagar har jag ingen möjlighet att röra på mig eftersom jag jobbar då. När Mikke kommer hem i afton så måste jag direkt gå och lägga mig och sova. Ska ju jobba vaknatt som vanligt på torsdagar. Förhoppningsvis så skriver jag ett mer intressant inlägg i natt när jag har all tid i världen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0