Baka baka liten kaka...

Det blev ett litet minibak idag med barnen, trots brist på ingredienser. Mördegskakor gjorde vi. En massa olika. Vilket perfekt kakrecept! Vi gjorde schackrutor, finska pinnar och chokladkakor. Allt från samma recept! Man tillsätter bara choklad i receptet för att göra en helt ny sorts kaka. Perfekt när man bakar med småbarn..


Har planerat mer avancerat kakbak i natt när jag jobbar. Ska göra morotskaka.. med philadelphiaost. Min absoluta favorit! Sen om jag ids ska jag göra havrekakor också. Inte så avancerat, men också gott. Blir mycket småkakor. Brukar normalt ALDRIG baka sånt, men jag har upptäckt att det är det mest gångbara i vårat hus. Långpannekakor är annars det jag brukar göra. Finns ju så mycket otroligt goda såna och enkelt och snabbt går det också. Men tyvärr ingen som fikar längre sen Jamal flyttade hemifrån. Han uppskattade minsann mammas bakverk!


Blir inte ens någon avancerad tårta i år. Frågade Jocke vad han ville ha för tårta och han ville ha en vanlig traditionell gräddtårta. Inte alls som Jamals forna födelsedagar.. Då var det Hemmagjord Dajmtårta som gällde. Kräver lite mer arbete. Faktiskt så gjorde han sin första EGNA dajmtårta när han fyllde år sist, så jag antar att han kommer att fortsätta den traditionen ett tag till. Gott är det ju :-) 


Lugnt och tyst här på jobbet nu, så jag ska alldeles strax sätta igång med kakbaket....




Kommentarer
Postat av: Den äldsta sonen

haha ja mamma jag uppskattar alltid dina bakverk! Du kan ju alltid baka något gott och sen smyga hit och fika! Finns alltid plats för fika när det gäller mig :)

2010-03-26 @ 22:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0