2010 - MITT år!

 

Bestämde på nyårsnatten när jag satt på jobbet att detta skulle bli MITT år. Ett år när jag sätter mig själv i centrum och gör allt det JAG själv vill göra. Det var mitt nyårslöfte till mig själv.

Har jag gjort något för att uppfylla mitt löfte än då? Kan ju inte påstå att jag gjort det. I julklapp fick jag ett presentkort på VILA spa. Och ett annat på KÄLLAN spa och hotellvistelse. Perfekta julklappar till någon som vill bry sig om sig själv! Eller hur? MEN VARFÖR LIGGER PRESENTKORTEN FORTFARANDE KVAR I SKÅPET??

Det har ju gått snart tre månader av detta år och jag bara slösar min tid på ingenting. Måste rycka upp mig och sätta igång med att njuta av MITT ÅR! Ska sätta mig ner denna vecka och boka in min vistelse på Källan. Ser verkligen fram emot att fara dit och få vara ALDELES SJÄLV i ett dygn. Behöver verkligen det…

Ska också ta mig tid att besöka solariet några gånger i veckan. Har varit på väg dit i flera veckor nu, men det blir aldrig av. Ska bli snygg och fräsch har jag bestämt mig för :-)   Har till och med inhandlat en ny rynkkräm som lovar ungdomlig hy. Kanske borde unna mig en tid hos frisören också? Håller på att vara ett år sen sist..

Brukar vara bra på att planera och göra listor. Sämre på att fullfölja och bocka av dom. Förra veckan bantade jag. Skulle börja mitt nya liv. (bli fräsch, smal, rynkfri, sola etc.) Körde stenhårt i tre dagar. Bara nutrilette och en massa ”övningar” för mag-och rumpmuskler. Förbränna var det enda som fanns i min tanke. Var ute och skottade som en galning. Gick ner tre kilo på tre dagar och på fjärde dagen blev jag less. Tänkte att det här var väl inte så svårt. Det kan jag ju göra när som helst.. sen!  Återgick till soffan och mitt varje-timme-intag-från –skafferiet.  Gick upp mina tappade kilon på bara två dagar, eller snarare en och en halv…

Men nu ska jag fullfölja!

·         Börjar sola redan imorgon. Kanske på väg hem från jobbet imorgon bitti till och med?

·         Boka Källan.

·         Börja promenera MINST två gånger i veckan. (ENSAM –utan barnvagn)

·         Fara ut och roa mig! Har inte varit på krogen på väldigt länge. Nu är det dags! BÖRJA LEVA!

Så..  Ännu en lista!

Men borde inte vara så svår att bocka av. Börjar ju redan imorgon :-)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0