Barmhärtig samarit

När jag kom till Boliden i lördags så fick jag börja med att agera barmhärtig samarit. En igelkott hade krupit in under asfalten vid huset. Den satt fast i en smal spricka. Bara bakbenen stack fram och på dom fanns det skavsår av allt sprattlande för att försöka ta sig loss. Stackare! Fast jag inte alls tycker om dessa taggiga smittspridare så kunde jag ju inte bara lämna den där. Fram med arbetshandskar och kofot... Fick bända upp asfalten, vilket inte var lätt, och sen dra ut en mycket motsträvig taggig boll. Den rullade ju förstås ihop sig i ren förskräckelse när jag skulle hjälpa den. Blev ju inte lättare att få ut den då.. Vi ställde fram lite mat och vatten till den innan vi for till Adak. Trodde inte den skulle överleva, för den såg både skadad och sjuk ut. Undrar hur länge den legat fastklämd där? Tydligen så har den då piggnat till för den var inte kvar när mamma kom hem igår...

Resan till Adak blev jobbigare än jag trott. Inte kul för en tvååring att sitta i en bil hela dagen... Försökte verkligen hålla henne vaken på vägen hem när det bara var jag och hon i bilen. Men det var ju omöjligt! Sjöng barnsånger så jag blev helt slut. Grejen var bara det att jag fick bara sjunga en sång EN gång. Sen ville hon höra en ny.. "Nä.. inte den. Den har vi redan sjungit ju!" Hur många barnsånger kan man då? Inte tillräckligt många tydligen för hon somnade och sov mellan 16-17. Mycket olämplig tid att sova på när man är en liten tjej. Fick inte isäng henne förrän vid 21-tiden...

Jag och mikke var ju bjudna på 40-årsfest hos grannen. Blev inte att fara dit förrän vid tio-tiden.. Vid elva var jag helt knäckt och for hem och la mig..  Bilkörningen var nog det jobbigaste jag gjort denna semester. Dessutom så låter forden som en rallybil när man sitter i den. Inte kul att sitta i detta buller en hel dag. Går knappt att prata med varandra.. Något med ljuddämparen. Funkar ju när man kör 50-70, men när man kör på 110-väg är det inte kul....

Gårdagen var nog den gråaste tråkigaste menlösaste dag någonsin. Gjorde absolut ingenting. Satt och tittade ut på den grå himlen och det aldrig sinande regnet... En innedag! Usch så tråkigt! Idag är det också grått, men det ser ut att ljusna lite grann i alla fall. Kanske får måla fönster idag? Hoppas på det i alla fall...

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Men Gud vilket tur att du är så himla duktig och präktig i alla lägen och tog tag i igelkottens bekymmer. Vilket ängel du är...!

2010-07-27 @ 02:02:52
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Ja visst är jag. FAST jag har igelkottaskräck så räddade jag den stackaren! Känner mig faktiskt riktigt stolt över mitt oerhörda mod.. Livsfarliga djur ju!

2010-07-27 @ 22:38:05
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0