Egentid

Torsdag! Mitt jobbigaste dygn...

Blev övertalad igår av en jobbarkompis att jag måste ha barnomsorg på torsdagar. Och det är klart jag borde det. Ska ju jobba vakennatt. Fattar inte varför jag inte har lämnat dom på dagis dessa dagar? Efter en hel dag med ungarna ska jag ju fara och hålla mig vaken på jobbet... Helt vansinnigt ju. Har jag tur så brukar jag kunna sova en stund efter middan, men det är inte alltid det går. Ska sätta mig och göra ett nytt schema och lämna in på dagis. Struntar i att vi då passerar 20 timmar på dagis och får en högre taxa. Man måst ju orka leva också... Ska ha dom på dagis från 12 tror jag, så får mikke hämta dom när han slutar... Förhoppningsvis så sover jag då!

Idag vaknade ungarna före sex. Inte kul alls. Är ganska trött efter att ha jobbat kväll igår (14-23). Tar ju en stund att landa när man kommer hem från jobbet och kan gå och lägga sig...

Vi pratade om "egentid" igår. Något som jag är i väldigt stort behov av och alltid har varit. I mitt liv finns det ingen som helst egentid. Skulle vara på fredagar då, när jag är ensam i huset.. men då måste jag ju sova efter en jobbig vakennatt! Men det är faktiskt den enda tid som jag har som kan kallas för MIN! Det är ju tragiskt.... Hoppas att torsdagarna framöver ska ge mig tid som är alldeles MIN! Fast samtidigt så tycker jag det är själviskt att lämna ungarna på dagis när man är hemma...

Känns som att även om jag inte skulle somna när jag lämnat dom så kommer jag ändå att ladda energi. ÅÅÅÅ... VARFÖR HAR JAG INTE GJORT SÅ TIDIGARE?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0