1-års jubileum!!!!





Idag har jag haft bloggen i precis ett år! Kollade av nyfikenhet igenom vad jag skrev om för ett år sen. Till min stora besvikelse så är det precis samma saker som jag skriver om nu... Här ändras minsann ingenting.

Tjatar på om samma saker fortfarande, måste ju vara otroligt långtråkigt att läsa denna bloggen. Det är tidig morgon och värk i rygg, samma som alltid! Barnens påhitt, en och annan rolig anekdot har jag i alla fall satt på pränt. Men hur gick det med mina nyårslöften? "Mitt år"! Vilken bluff :-) Källan bokades en vecka före jul. (bara för att presentkortet gick ut på julafton). Mitt presentkort på VILA gick inte till nån skön behandling utan det blev ett snabbt besök och ihoprafsande av produkter istället. Nä, inte kan jag påstå att detta på något vis varit mitt år! Skrev ju visserligen om att jag skulle satsa på mig själv och att jag ville bli ung och fräsch. Det har jag ju verkligen ansträngt mig för att uppnå detta året. Bantat och köpt krämer och produkter som en galning. Allt utan resultat förstås... Har ju blivit lurad några gånger. Mest skämmigt är väl att jag faktiskt verkligen TROTT på allt jag provat. Tror så här i efterhand att allt jag provat fått mig att se ÄLDRE ut. Blir väl så när man provar så mycket och resultatet aldrig visar sig. Besvikelsen tynger ner kinder och hals flera centimeter extra. Huden har blivit så tung av alla krämer och medföljande besvikelser att den börjar lossna från sitt fäste och dra sig mot marken. Tror den planerar att sakta fly från denna kroppen och krypa iväg och gömma sig någonstans... Kanske skulle prova att bandagera fast huden? Pressa fast den flyende hudmassan med bandage om nätterna? Kanske får den att fästa igen med stort tålamod? Nä, bara att inse att man blivit gammal detta året! Nu fyller jag dessutom kärring! Hur kul är det då? Känner hur bara tanken på passerande av 40-årsstrecket får min hud att förtvivlat försöka rycka sig loss...

Men jag ska nog komma på nåt sätt att få fast den igen :-) Det får väl bli detta årets stora projekt! Precis som förra årets. Lovar meddela om jag hittar något otroooligt bra sätt!


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag har hängt med ett halvår och jag tycker den är både intressant och roande, din blogg.

Att du sedan på fullaste allvar förväntar dig att dina skönhetsprodukter ska lösa dina (för omvärlden osynliga) problem är ju hur roligt som helst!

Om du hitta botemedlet mot flyende hud samt som i mitt fall även snart till knäna förymda valkar, så kommer du att bli stenrik.

2011-03-05 @ 09:41:41
URL: http://[email protected]
Postat av: Erika

Ska göra mitt bästa det här året för att finna botemedel både mot hängig hud och förrymda valkar :-)



Då blir jag ju både stenrik och otroligt snygg på köpet! Alla mina önskningar går ju i uppfyllelse då!

2011-03-05 @ 21:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0