Mammor kan allt... eller?

Fortfarande är Alva sjuk. Hon varken dricker eller äter. Jättejobbigt! Det värsta är att Viggo verkar göra på samma sätt. Tycker inte han ser speciellt sjuk ut, men han äter inte heller.. Måste ju vara nåt som inte är riktigt som det ska med honom heller.


Är helt mör i kroppen idag efter allt flyttande och bärande igår. Undrar hur ont Joakim har i kroppen. Han bar ju mest av oss alla... Han sover då så sött i sitt nya rum, trots barnskrik och andra störande ljud. Han har nog inte tänkt på att han kommer att bli störd i tid och otid, nu när han bor här nere.


I morse kom Viggo och ville ha hjälp med att sätta på byxor på en barbiedocka. Enkelt! Ingen match för en mamma som kan allt. Två minuter senare kom Alva med ett par barbiebyxor och ett mjukisdjur i form av en häst. Hon KRÄVDE att jag skulle klä hästen med barbiebyxorna. Försökte förklara att det inte går. Att det inte finns minsta möjlighet att de ska passa,  men inte lyssnar hon till vad man säger. Hon blev ju förstås rasande arg på mig som inte kan nånting.. värdelösa mamma! Det tog säkert 15 minuter innan hon kom över den stora besvikelsen över att mamma inte kan allt.


Hemskt att hon redan har kommit på det. Jag sa åt henne att be pappa göra det när han kommer hem. Då får hon då leva med villfarelsen att han är perfekt och kan allt i åtminstone 8 timmar till. För jag tror inte han fixar det heller. Eller vad tror ni???


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Hahaaa!!!! Vilken unge alltså :)! Man skrattar ju ihjäl sig åt henne... jag vill bara nypa och bita henne för att hon är så jäkla söööt - och dum. Vem släktar hon på? Smart drag att hänvisa henne till pappa.

2010-03-25 @ 00:36:23
URL: http://mammamarie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0