Skit-apparat!

Öppnade min mail i afton och hör och häpna... där har jag fått ett meddelande från tv-shop att mitt paket finns för avhämtning... YES! YES! YES!

Skyndade mig naturligtvis iväg och hämtade paketet omedelbart. Fort hem och öppna.. Äntligen! Packar upp alla delar, läser noga igenom bruksanvisningen där det står hur varje tillbehör ska användas. Varning: använd ej fotfilen till hårborttagning.. nähä.. det tänkte jag inte göra heller. Efter noga läsning om varningar för brännskador (hjälp?) och annat så låste jag in mig på toan för att förtjust prova mitt nya försköningsredskap. Började lite försiktigt med den lilla grejen som ska avlägsna hår i ansiktet. Ser ut som en vanlig nagelfil.. hmm... gnuggar lite försiktigt på hakan och gnuggar upp mot överläppen. Nääää, inte händer det nåt. Möjligen så blev håret lite rufsigare och framträdde än mer. Gnuggar hårdare och jo.. det for nog lite hår. Gnuggar lite mer och Aj! Börjar ju svida. Ger upp för jag börjar tänka på brännskadorna jag just läst om, men de gällde väl bara apparaten? Sååå hårt har jag ju inte gnuggat. Lämnar ansiktsgrejen och smörjer in min stackars fortfarande håriga haka. Svider som bara den. Känns precis som när man hånglat med en kille med 3-dagars stubb. Var ju ett tag sen jag gjorde det, men nog minns jag hur det känns :-)

Övergår till självaste huvudgrejen. Hade stoppat i batterier och kollat att den fungerat tidigare. Fick dock stänga av den direkt när jag hörde viggo fundera över vad mamma gör inne på toan. Han låg och skulle sövas i soffan och jag lovar att denna apparat överröstar alla andra apparater i huset. Låter som en kastrerad motorsåg :-) (en motorsåg med ljus och hög röst, om nu motorsågar har röster?)

Så.. var skulle jag börja? Armarna förstås. Startar apparaten och börjar föra den över armen i cirkelrörelser.. moturs, precis som det stod i instruktionerna. 7 sekunder ungefär.. sen dör den förbannade grejen!!! Dom har förstås skickat med gamla dåliga batterier tänkte jag och kastade mig i bilen och körde till konsum. Hade glömt att jag exfolierat min haka och överläpp och därefter smörjt in mig med den fetaste glansigaste salvan jag kunde hitta. Måste ha sett jätteäcklig ut!

Väl hemma igen så byter jag batterier till nya av den dyrare, hållbarare sorten. Tog i för jag tänkte att här ska ju exfolieras hela kvällen.Har ju mycket kropp! Bäst att ta dom med längst hållbarhet. Tycker alltid det är pinsamt att köpa batterier på mataffärerna. Funderar jämt på vad tjejen i kassan tror jag ska använda dom till... haha! Särskilt nu när jag kom inrusande fem i nio, med "hångelhaka". Funderade på att säga nåt när jag betalade.. typ att : "visst är det typiskt att batterierna i fjärrkontrollen alltid går sönder på kvällen" . Men jag sa inget. Tjejen tyckte säkert jag kunde ha tvättat bort glidmedlet från hakan innan jag for på affärn...

Batterier i, startar den.. igen och igen och igen. DÖD! Den fungerde alltså i hela 7 sekunder. Bara 3 sekunder längre än Magnus Uggla :-) TVÅ VECKORS VÄNTAN OCH LÄNGTAN.. Fatta vilken besvikelse! Bara att packa ihop skiten och skicka tillbaka den nu då! Får väl vänta 2-3 veckor innan den nya kommer. Men å andra sidan, då hinner ju håret på mina nyrakade ben växa sig långt igen så att jag verkligen får se hur bra den är.. Ena armen blev ju faktiskt liiiite tunnhårigare och faktiskt jättelen.

Kommentarer
Postat av: Jamal

Hahhahahahahhaa vilken jävla grej du har köpt mamma :P

2010-08-10 @ 08:12:08
Postat av: Erika

Ja. Tror ju fortfarande på dess förträfflighet.. bara den kunde starta!!!!!

2010-08-10 @ 08:50:29
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: MammaMarie

Hahhaa, du är för jävla roligt du! Men det är tur att du blir besatt när du ska göra något. Då fick vi ju på en och samma dag veta hur apparatgrejen funkar.... jag förstår dig, att du ännu inte helt tvivlar på prylen då hoppet ju är det som sist lämnar skutan.



Men vad jag undrar är hur du kan BÖRJA testa den i ANSIKTET??! Man börjar väl ändå på benen som har kraftigare hur - och dessutom göms i byxor för det mesta.

2010-08-10 @ 09:29:18
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Helena

Näää...vad besviken man blir...kunde ju varit svaret på ens drömmar...hoppas ju verkligen det var ett måndagsexemplar annars drar den ju ohyggligt med ström! Ha,ha,ha:)

2010-08-10 @ 13:53:40
Postat av: Erika

Det var ju i ansiktet som jag helst ville bli av med allt hår :-) klart man börjar där då... Förresten så kunde jag bara ha använt min mjuka nagelfil, eller kanske fint sandpapper. Precis samma sak! Tror inte på ansiktsgrejen faktiskt.. Känner mig lurad där! Kanske ska gå in i garaget och leta upp lite extra fint sandpapper och prova det istället? Sånt man slipar metall med kanske funkar?



Hoppas verkligen det var ett söndagsexemplar och att nästa funkar som den ska. Har ju fortfarande hoppet om att detta är apparaten som ska förändra mitt liv.. haha.

2010-08-10 @ 20:55:50
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jamen du är ju helt underbar hahaha. Kan riktigt se dig framför mig hur du kämpar på =) Jäkla tv-shop! hoppas att nästa apparat funkar som den ska.

2010-08-11 @ 23:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0