Vad ska man göra av all ledig tid??????

Idag visar termometern hela 15,7 grader, så jag har faktiskt tagit av mig tjocksockarna och dragit på mig shortsen :-) Vattenpölarna ligger djupa runt huset och på gatan men det regnar i alla fall inte! Har gått rundan runt huset och kollat in skadorna efter de senaste dagarnas höstväder. Har fått klippa av pionerna som blåst sönder i stormen. Dyrt inköpta på Rydlinge, så det kändes inte så kul. De hann inte ens börja blomma :-(  En av de nya blomlådorna har blåst/regnat sönder och fallit isär i tre delar. Går nog inte att rädda, men kanske blommorna som var i den? Snacka om meningslösa inköp!
 
Skymtar vita små knoppar på våra rosbuskar, så det kanske blir sommar ändå? Har hört att vi ligger tre veckor efter i år och det kan ju kanske stämma då? Detta har jag hört från min kära far, som flitigt läser fjällflygarnas blogg. Dagen före midsommar hade dom flygit folk upp till en fjällsjö för att PIMPLA! Japp, så illa är det.Samma sjö som han brukar fiska i midsommarveckan. Helt otroligt. Och otur för mig som tog extra tidig semester i år.... ligger vi tre veckor efter så får jag inte många dagar sommar denna semester :-(
 
Inget att göra åt det, bara att acceptera. Det tråkiga är ju bara att det inte finns något att göra när vädret är så här. Går ju inte ens att åka till stugan. Där vill man inte vara när det är kallt och regnar... Att tränga ihop sig inne i stugan det funkar liksom inte. När man är där ska man vara ute. Fiska, åka ut med båten, bada eller bara ligga och njuta i solen....
 
Nä, jag vet inte VAD man skulle hitta på??? Renoveringar inomhus kanske? Måla om, tapetsera och möblera om? Känns inte så lockande då inspirationen är i viloläge. Men blir inte vädret bättre snart så får jag väl börja skaka liv i den...

Kommentarer
Postat av: Helena

Blogga verkar du ju göra flitigare i alla fall, om det beror på vädret eller inte har jag ingen aning om. Kul är det i alla fall.
Hoppas att jag kan bidra med sol och värme från och med onsdag klockan 17.00, då går jag på semester nämligen ;)

2012-07-01 @ 18:24:39
URL: http://helenabystedt.webblogg.se
Postat av: Helena

Blogga verkar du ju göra flitigare i alla fall, om det beror på vädret eller inte har jag ingen aning om. Kul är det i alla fall.
Hoppas att jag kan bidra med sol och värme från och med onsdag klockan 17.00, då går jag på semester nämligen ;)

2012-07-01 @ 18:24:43
URL: http://helenabystedt.webblogg.se
Postat av: Helena

Tjatigt att skicka samma kommentar två gånger? Tja, jag menade kanske VERKLIGEN det jag skrev. Eller så förslagsvis tar du bort de två sista? Snälla?

2012-07-01 @ 18:26:38
URL: http://helenabystedt.webblogg.se
Postat av: Erika

Haha... Alltid lika kul när sånt händer :). Ja, bloggandet kom igång ur ren tristess. Finns absolut inget att göra här när vädret är som det varit. Men IDAG har ju solen faktiskt visat sig större delen av dagen. Vilken överraskning! Har njutit i eftermiddag :)

2012-07-01 @ 19:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0