OCH??? Vad kan hända då?

Känner mig lite smått upprörd. Måste skriva av mig lite känner jag. Har just klivit upp ur ett varmt skönt bad. Njöt en bra stund innan det började jäklas...

En liten minimygga, eller vad det nu var, kom flygandes och satte sig på väggen strax ovanför badkarskanten. Såg den ju och tänkte ju därför genast döda den. Men tänkte ju till lite. Jag sitter i badet med blöta händer, vill jag verkligen att den ska trilla ner i vattnet? Nope! Struntade därför i den och fortsatte min tvagning i lugn och ro. Blundade till och med en stund när jag lutade mig tillbaka i badkaret. När jag tittade upp så var den borta. Perfekt tänkte jag, då behöver jag inte bry mig nåt mera, för så länge den sitter inom synhåll så måste man ju bry sig. Eller hur? En helt ofarlig liten minimygga upplevs alltså som ett HOT, så länge man ser den. Jag menar...vad kan hända??? Den kan hamna på mig... OCH?

Lutar mig tillbaka igen och blundar ända tills DET STORA VIDRIGA FLADDRIGA DJURET FLYGER RÄTT IN I MIN NÄSA!!!! Jävlar alltså. KRIG!!!!! Den otacksamma lilla besten kunde alltså inte låta mig vara... fast jag just låtit den leva!

Det blev ett väldans slagsmål i badkaret kan jag ju säga. Fnös och frustade och äcklades... och det värsta av allt är att jag tror att den lilla besten vann! Hittade nämligen ingen död liten minimygga i badvattnet. Letade minsann väldigt noga för hur äckligt är det inte att sitta i ett badvatten tillsammans med en död minimygga. Huh..

Bara att kliva upp och avbryta badet. För en liten SKITMYGGAS skull. Ja, jag känner mig lite upprörd faktiskt!!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0