Bakat idag :-)

Jisus kraist alltså, vad slut jag är! Har bakat hela dagen. Äntligen är det klart och min rygg är helt trasig. Fattar inte hur det kan ta på ryggen att baka? Men det är klart... man står ju halvkrokig hela tiden och rullar och penslar och håller på. Sen så har jag fått en massa extrajobb mellan varven, i form av små olyckor i barnkalsonger. Och detta av den typ som gör att man genast vill sätta igång tvättmaskinen, vilket jag har gjort också. Har just satt igång fjärde maskinen för dagen. Är ganska less nu... och klockan är bara två!!!! Har en middag kvar att förbereda och tillaga också innan dagen är slut. Pust och stön.

Att jag är så slut kan ju också bero på vad jag ätit idag. Ingen frukost och ingen lunch. Däremot har jag tryckt i mig en chokladboll, tre bitar lyckselekaka och två kanelbullar och en massa koppar kaffe förstås. Stadigt och näringsrikt :-)

Det spöregnar ute och är mörkt och trist. Har halverst dåligt samvete för att jag varit så upptagen hela dagen och barnen har fått ha jättetråkigt. Men vad ska man hitta på en dag som denna? Viggo har i alla fall varit på 4-års gympa! Det var en stolt kille som traskade iväg med sin nya ryggsäck. Och det gick riktigt bra med Alva också. Kan ju bero på att jag lovade henne att vi skulle baka chokladbollar när Viggo farit :-)

Men titta så duktig jag varit!!!!





Nu har vi då go´fika ett tag framöver....


Kommentarer
Postat av: Linda

Men så duktig du har varit! :) Lika mycke energi som vanligt ;P Önskade att du kunde smitta av dig lite på mig.. Borde oxå baka här hemma..

2011-09-22 @ 18:49:40
URL: http://nellylindgren.blogg.se/
Postat av: Sofie

Duktiga du! man brukar känna sig så rik när man har fyllt frysen med en massa gott =)

2011-09-22 @ 20:27:30
Postat av: Helena

Härliga konditorbullar...inte illa...

2011-09-23 @ 07:59:17
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: nina

ÅH så gott det såg ut, kan du inte skicka lite energi till mej så jag orkar baka jag med!:)

2011-09-23 @ 20:06:22
URL: http://niinis.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0