Lång promenad för små ben...

Idag lurade Viggo iväg morfar på en riktig långpromenad.

Jag hittade en ny lekpark under en av mina promenader som jag tog med mig Viggo till igår afton. Han hade verkligen kul där och ville ju att Alva skulle få se den samt morfar nu då. Mormor och morfar var barnvakter en stund idag så Mikke skulle kunna följa med på mötet vi skulle på. 

Viggo började prata om lekparken och ville att morfar skulle följa. Ja, tänkte han, klart jag följer till lekparken. Så dom började ju gå. Stackars halvsjuka Alva följde också med. Dom gick och dom gick och dom gick.... Morfar börjar tycka det håller på att vara alldeles för långt och frågar gossen om det är långt kvar när dom passerat sundgrundsvägen och Sävenässkylten ;-)

Jo, säger Viggo. Det är långt. Mamma körde bilen när vi for dit! 

Stackars morfar insåg ju då att det kanske inte är promenadavstånd för två små knattar, så dom vänder hemåt igen. Det var ganska trötta barn som kom hem berättade mikke, för han kom själv hem i samma veva. Tror nog att det var den längsta promenad dom någonsin tagit. Måste nog vara två km i alla fall, tur och retur. Det är långt för små Alva- och Viggoben :-) Stackars morfar trodde ju att lekparken skulle ligga i nästa kvarter eller nåt sånt ...

Efter middagen så var vi ju tvugna att fara en sväng så Viggo fick visa lillasyster och pappa den nya lekparken. Inte alls så märkvärdig, men nytt är ju alltid kul. Det är en handikappanpassad lekpark i Sävenäs alldeles bredvid den blåa bron som går över vägen...

      

    

    

    
Om inte lekparken var tillräckligt spännande så var då i alla fall bron det! Det var med skräckblandad förtjusning dom skulle gå där och tvärtitta ner på bilarna som körde under. Fy så högt! Det riktigt suger i magen när man står där. Huvva...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0