solBRÄND!

Vilken dag det har varit!!!! Har solat heeeela dagen lång. Barnen har badat i poolen och vi har bara njutit hela dagen. Tyvärr så fick jag mitt straff nu. Har nog aldrig bränt mig så mycket på en och samma dag! Mina smalben hettar och svider och jag har fått såna där knallröda/rosa framsidor på smalbenen :-) Ansiktet är knallende rött och hettar som bara den. Och man kan TYDLIGT se att jag haft bikinibehån på mig. Röd på mage och bröst också. Ont i ögonen också, har nog bränt sönder dom. Har väl aldrig sett på maken. Vad är det med solen? Det var inte ens speciellt varmt ute. Satt till och med och småfrös då och då, när vindilarna kom. Kanske just därför jag inte skyddade huden. Trodde inte att solen var så stark... aj aj aj. Det här kommer att bli jobbigt. Har haft solfrossa och nu har det övergått till brinnande hetta! Hoppas jag inte får feber bara. Och jag hoppas ansiktet klarade sig från brännskador.

Har faktiskt aldrig någonsin bränt mig så här. Förstår nu hur hemskt en del människor har det varje sommar. Hoppas jag kan säga att det var värt det, imorgon. Är jag lika röd då så blir det inte kul. Men jag tror och hoppas att färgen då har övergått till en mörk solbrun nyans :-) Fast pannan ser ut att kunna vara röd i några dagar...

Så här går det när jag äntligen får vara ledig en dag när solen skiner. Tur jag ska jobba mycket nu då under en period. Nu är det färdigsolat för min del!


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Va!? Har du verkligen aldrig solbränt dig tidigare?! Det har hänt mig varenda år i hela mitt liv. Jag rekommenderar att du köper kylbalsam för de svåraste ställena. Men de ska ju behandlas direkt. Och Smörj in fuktkräm ofta. Värst om det blir blåsor... men jag hoppas du känner dig nöjdare idag ändå :)!

2011-05-24 @ 07:47:33
URL: http://mammamaries.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0