Helt knäckt

Idag har jag varit ute nästan hela dagen. När barnen lämnats på dagis så satte jag på mig gångarskorna och gick en riktigt lång promenad. En och en halv timme promenerade jag. Rekord! Var dyngsur i svett när jag kom hem och händerna svällde upp till dubbel storlek...? Varför blir det så? Samlar alltså på mig en massa vätska när jag promenerar. Skumt! Troligtvis beror det på någon skum sjukdom, som jag inte ens ids forska mera om.  

Det tog i alla fall en bra stund innan mina händer gick att använda igen. Satt ute och solade en stund och sen gick jag in och dammsugade och skurade hall och kök. Efter det tog jag ett välbehövligt bad innan det var dags att hämta de små änglarna från dagis igen.

Och när dom kom hem så blev det inte mycket tid inomhus. Full rulle. Laga middag och efter det tog vi en strandpromenad med barnen. Gick i trollskogen och letade efter skogstroll. Vi hittade tyvärr inga, men det var då barnen bara glada över ;-) Trollen har nog inte kommit fram ur sina vinteriden än...

Nu är jag helt knäckt. Skulle LÄTT kunna gå och lägga mig nu. Viggo somnade för en stund sen på rumsgolvet. Stackars kille... men det såg ganska sött ut där han låg i fosterställning. Alva däremot verkar ha en stund kvar.

Jag höll på att frysa ihjäl när vi gick där i skogen. Inte mycket värme i luften när man lämnar solbelysta platser. Rekommenderar inte att gå i djupa mörka skogar nu... Har fortfarande inte fått upp värmen fast vi kom hem för snart en timme sen. Brrrr... Barnen skulle ju gå själva och inte sitta i vagnen så det tog ju sin lilla tid att komma sig hem. Tyckte mig se en liten blå nyans på mina läppar när jag klev in genom dörren.

Jag som funderade på en till kvällspromenad, men jag tror jag står över faktiskt. Har faktiskt gått och sneglat på min kära cykel idag också. Kanske skulle damma av sadeln och börja cykla? Som variation till alla promenader. Kan ju passa bra nu också då jag dragit på mig ett skavsår på hälen. Gör ju så förbaskat ont att gå med en blåsa...

Så...nu blev jag lite piggare. Uppiggande värre att sitta och blogga :-) Orkar nog hålla mig vaken några timmar till nu då. Mikke pratade om nån film han laddat hem så det blir väl kanske att somna i soffan senare ikväll....?


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0