Huh... har jag blivit en "sån"?

Har upptäckt att jag är en samlare! Har ju sett dokumentärer om såna människor på tv. Och förfasats över idiotin att samla på sig grejer. Mikke håller på att tömma lägenheten i Kåge och jag blir förfärad när jag hör att saker ska slängas. Särskilt möbler. "Men tror du inte det ryms på övervåningen...?" "Eller i Alvas rum?". "Går kanske måla om?" Inser ju själv att det inte är saker jag vill ha, utan bara att det är synd och skam att slänga ett vitrinskåp, eller ett skrivbord. Herregud! Varför skulle jag vilja ha ett till skrivbord? Vi har ju redan för många... Om jag är så här nu, hur ska jag då inte bli när jag blir äldre?

Hur många "gå-i-skogen-tröjor" behöver man? Det har som alltid varit min ursäkt att inte kasta en gammal noppig kofta/tröja. Jag kan ju ha den när jag ska ut och elda i skogen, för då vill man ju bara ha på sig skruttkläder...eller? Nope! Så funkar det ju inte. Dessutom så är jag aldrig i skogen och eldar längre heller. Börjar bli ett sjukt beteende.

Men köksbordet och stolarna ska vi ta hit i alla fall. Jag ska göra mitt stora pysselrum på övervåningen. Så nu måste jag bara hitta nåt att pyssla med också ;-) Behöver nog slänga ett tjugotal möbler som står på övervåningen också och samlar damm, så att bordet ryms. Kommer att bli svårt eftersom jag håller så hårt fast i gamla trasiga byråer och udda stolar. Värsta röran på övervåningen står dock de 1000-tals böckerna för. Och DET är då inte MIN samlarmani. Okej, kanske jag står för KOONTZ-böckerna då. Har alla som någonsin skrivits... Men dom är ju i och för sig lästa allihopa, så dom har jag inget behov av att ställa i en bokhylla till allas (Vem???) beundran. Lägger dom gärna i påsar och bär upp dom på kallvinden, för kasta dom kan jag ju inte ;-)

Nåja. Nu har vi i alla fall två perkulatorer, två vattenkokare och säkert dubletter av ännu mer grejer, men det kan ju vara bra att ha :-) Han är klok han, min sambo. Han tar bara hem sånt som vi kan ha användning av. Så förnuftig skulle nog inte jag ha varit i hans situation. Han vet nog också att om han drar hem någon byrå så ska även den trängas in bland annan bråte på övervåningen tills jag hittar en plats för den. Och det kan lika gärna aldrig ske. Men kastas får den inte för KANSKE...nånstans... allt kan bli snyggt med lite målarfärg. Är det inte så?

TRE arbetspass kvar, sen semester! Lääääängtar! 


Kommentarer
Postat av: mikke

men, men...."Ett hus utan böcker är som ett rum utan fönster." (Horace Mann) Jaha nu börjar jag namedroppa åxå...typiskt

2011-06-27 @ 23:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0