Sååå förbannad!!!!!

Ja, då var denna sommar förstörd! Trodde vi skulle få igen på skatten denna vecka, men icket! Mikke upptäckte ju att rotavdraget på våra deklarationer inte stämde. Norrbottens bergtjänst hade dragit 20 000 från oss båda istället för 10 000 från oss var, eftersom hela rotavdraget var på 20 000. Han ringde och påpekade detta till både bergtjänst och till skatteverket. WHYYYYY? Vad spelar det för roll? Det skulle ändå inte göra någon skillnad för oss i slutändan sa dom. 

Men nu gör det tydligen det! Ingen av oss har fått återbäringen så mikke ringde dit. Tydligen så tyckte dom att vi helt plötsligt var SKYLDIGA dom pengar??? Hur? Om det före allt tjorvande hade dragits 20 000 i rotavdrag från mig personligen och jag ändå skulle ha fått igen pengar, hur kommer det sig då att om det bara dras 10 000 i rotavdrag att jag då istället får kvarskatt??? Jag får det inte att gå ihop????? Har dessutom betalat in extra skatt varje månad från lönen så det är helt omöjligt att jag ska betala! Det måste vara nån riktig klant som haft hand om våra deklarationer. För han har då ställt till det riktigt rejält!  

Blir helt vansinnigt förbannad! Där rök vår semester. Det blir fem veckors ledighet på vår gata. KUL? Det känns ju som att jag hellre skulle ha jobbat då... Hade planerat att hyra en stuga en vecka plus en massa annat.

Och ingen grillning eller öl i helgen heller eftersom vi räknat med pengar denna helg! Skit också! Bara att strunta i det fina vädret nu då. Hålla sig inne och deppa och vara riktigt skitförbannad... 

Alltid är det nåt som ska djävlas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0