music - nonstop! ♪♫♪

Tror jag måsyte byta ut låtarna i min spotifylista. Har nu lyssnat på samma låtar varje dag hela semestern... Går och nynnar på cornelis, erik amarillo, alanis morisette, janis joplin, mm hela dagarna... slår igång listan när jag kliver upp och sen rullar den i bakgrunden hela dagen. Alla mina älsklingslåtar! Men vad gör man när man spelat sönder dom? Hur hittar man NYA älsklingslåtar???? Det gör man ju inte. Förutom de nya sommarhitsen som kommer varje år så är det ju GAMLA låtar i min lista. Förut visste man minsann hur man gjorde bra musik!!!! Håller nog på att bli gammal... börjar låta som min far som klagar över dagens musik. Häromdan satt han och beklagade sig över musiken som spelas på radion. Bristen på bra texter och bra musik... dunka dunka...elektronisk musik..? Nä, Dan Anderssons "omkring tiggarn från luossa" och taubes visor. DET är grejer det, enligt min far :-) Han var seriöst upprörd över musiken...haha. Han berättade att han höll på att bli tokig när han häromdagen lyssnade till "hej hej monika". Värst var visst någon låt där en man sjöng samma fras hela tiden "...jag gåååår nu, jag gåååår nu. Han tänkte att men far då för helvette!!!!

Nä, kommer nog inte hitta nya favoriter. Får väl utöka listan med fler låtar bara, så samma låt inte spelas lika ofta :-) För ingen semester utan musik. Det är min näring... ger mig energi. Blir glad när jag får nynna på välkända låtar medan jag gör mina bestyr. Igår "glömde" jag slå igång musiken och det resulterade i en dag totalt utan energi. Fick inget gjort och var trött hela dagen.

I morse steg jag upp tio i sex. Slog igång musiken och fylldes genast med energi. Tokskurade ugnen med alla tänkbara medel. Gallret fick ligga i badkaret och "lösas upp" i starka medel. På med diskhandskarna och gnugga, gnugga, gnugga... Hann även ge mig på micron. Nu glänser det som bara den här i köket! Underbart!

Har även denna morgon hunnit fixa två lekar till kvartersfesten imorgon kväll :-)

Nu funderar jag på vad jag mer ska skura/gnugga upp? Igår var vi i Kåge och tömde det sista från svärmors lägenhet. Och gissa om hon hade mycket skur/rengöringsmedel/sprayer/microdukar... tror hon hade minst 10 oöppnade förpackningar med microfiberdukar. Hur ska jag hinna använda alla dom? Nu har jag rengöringsmedel för ALLT! Går verkligen igång på rengöringsmedel! Skulle kunna stå i timmar på affärernas städavdelning. Lukta på alla medel och jag vill ha alla sorter som finns. När jag har minst 5-6 olika sköljmedel hemma känner jag mig RIK! Mikke bara skrattar åt mig, men det är verkligen så :-)

Drömmer om att fylla tvättstugans hyllor så dom ser ut som på affären. Comfort, Softlan... i alla dofter. Alla sorters skurmedel. Tvättmedel... ja jag vet att jag är knäpp! Men nu har jag en start i alla fall. Måste bara ta tag i städningen av tvättstugan först... suck! Det kanske blir dagens projekt? Måste dock hitta RIKTIGT bra musik för det ändamålet, för det är verkligen ett motbjudande projekt! Återvinning... vattenflaskor... nä fy vad jobbigt!

Måste nog sätta igång och leta musik. Nåt riktigt "dunka dunka"... kanske elektroniskt? Disco ska det nog vara så jag får dansa mig fram med gummihandskarna i högsta hugg. Nåt trallvänligt där jag kan texten redan. Måste ju sjunga med! Blir nog att lyssna på nåt som jag redan har då med andra ord.

"Hej hej monika"
Nej, nu vet jag: Mr bombastic" med shaggy. Yes... den får det bli.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0