Nu har halva semestern gått....

"Mamma. jag vill ha ett smörkex (digestivekex) utan smör!" Viggos kommentar igår morse. Påminner mig om när mc donalds hade nyöppnat i skellefteå. Jag och jocke for dit för att inhandla oss var sin hamburgare. Jag frågade honom vad han ville ha. Om han ville ha en hamburgare eller en cheeseburgare. Han skulle definitivt ha en cheese. Ok. Beställde och jag tror han fick frågan vad han skulle ha på? Bara ketchup, ingen ost!!!!! Haha... jag höll på att skratta ihjäl mig. Men han skulle minsann ha en cheeseburgare och inte en hamburgare. Så han fick sig en sådan utan ost. Undras vad det kallas då?

En annan kul grej är när min syster var på restaurang med sin lille son. Han får frågan om vad han vill dricka till maten. "Finns det cola" frågade han. Japp, det finns! "Då tar jag en fanta" säger han då! Älskar såna här underbara kommentarer från småbarn. Egentligen så skulle man ju skriva upp allt roligt dom säger i en bok, för man glömmer ju så fort...

Från det ena till det andra. Jag har varit och köpt färg, penslar och målardukar. Här ska det målas tavlor!!!! Satt och skissade på motiven imorse och nu vill jag bara sätta igång GENAST! Måste ju förstås vänta tills barnen sover någon kväll. Tror inte jag får ha penslar och färger ifred annars... Blir kanske imorgon kväll? Men vad är det som säger att jag är på målarhumör då? Nu!!!!! Jag vill NUUUU!

Ikväll är det kvartersfest här på fyris. Känns lite både och. Vet inte hur många som kommer eller hur engagerade folk är? Antagligen så hänger allt på mig och mikke... Vi har knåpat ihop lite lekar, men i övrigt så har vi inte gjort så mycket. Men folk verkar då positiva till idén i alla fall. Hoppas på stor uppslutning och glada människor (i hatten)...

Kommentarer
Postat av: Helena

Det blir ju spännande höra hur tavlorna artar sig. Varning! Risk för förödande självkritik. Hoppas du klarar dig från det och målar utav bara tusan.



Håller tummarna att det blir en kul kväll på Fyris, ni är ju så duktiga på att dra igång saker, fixa och ha fester du och din trolovade (är ni trolovade förresten?)så det blir nog trevligt för alla!

2011-07-20 @ 09:39:04
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Självkritik ja. Det duger ju aldrig det man gör, men jag målade några tavlor 2008 som hänger i sovrummet. Dom duger gott och jag skäms inte alls över dom :-) Dom jag har tänkt måla nu blir små plagiat av andras ideér. Har ju inga själv nu för tiden. Kommer väl att sätta min egen prägel på dom men nog kommer det att synas vem jag kopierat.



Ska bli kul i alla fall!



Nope. Vi är inte trolovade. Jag är fortfarande tillgänglig på marknaden ;-)

2011-07-20 @ 14:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0