Första semesterveckan börjar nu....

Börjar min första semestervecka med att vakna långt före tuppen. Kvart i fem var klockan när jag steg upp. Sååå onödigt! Men, men... vad göra? Går ju inte att ligga och vrida sig i sängen heller. Ändå ganska skönt med tystnaden och lugnet som råder just nu. Är dock livrädd att jag ska leva om/tappa nåt, så barnen vaknar :-)

Igår var det fullt ös hela dagen. Barnens dag, kan man lugnt säga. Var barnvakt till Kevin så vi hade tre små vildingar här hemma :-) Det blev lekparksbesök, matning av fåglar i ankdammen. Inköp av enorma mängder go´fika. Barnen fick bestämma vad vi skulle handla så det blev ofantligt mycket kex av olika varianter, wienerbröd, bullar, wienerlängd, Ballerina... ja, oj vad vi fikade :-) Vi tillbringade i stort sett hela dagen ute. Härligt, trots att vindarna var rätt så kalla.

Idag blir det nog fortsatt städning här hemma. Vill som städa bort all skit nu så jag kan njuta av semestern sen. Verkar hur som helst inte bli nåt höjdarväder idag. Sol/molnblandat och bara 16 grader påstår dom. Perfekt städdag med andra ord :-) Måste bara invänta att alla ska vakna innan jag kan börja leva om med dammsugare och sånt.

Har redan börjar klura på hur jag ska göra om på övervåningen. Skäms på mig! Jag skulle ju inte göra nåt sånt på semestern hade jag ju bestämt... Ska försöka behärska mig. Men känner jag mig själv rätt så far jag väl snart och inhandlar tapeter eller färg...



Kommentarer
Postat av: Helena

Tänkte när jag läste "Ska vara lyxigt ledig denna sommar!"... att det kommer aldrig hända. Alltid hittar du på något... Kan ju vara bra ha nåt att stöka på med regniga dagar i och för sig. Lagom stora projekt alltså...



2011-07-05 @ 07:57:42
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Ja.. jag har redan börjat. Fixat gästrummet och hallen på övervåningen redan. Blev en tur till soptippen igår med MASSOR av skrot och gamla möbler och skit. Så himla skönt! Nu behövs det bara lite färg på väggarna och en till tur till soptippen. Sen är det klart... och semestern som bara börjat. Vad ska jag göra sen då????

2011-07-05 @ 08:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0