Förgrymmade bränn-vesslor!!!!


                 
                                            Förhatliga brännässlor, eller bränn-vesslor som Viggo säger.


Vi tog en tripp till konsum idag. Eller avsikten var att fara dit i alla fall. Med cyklande barn och promenerande föräldrar...

Vi kom dock bara halvvägs för när vi kom till kanotudden så blev det en liten nedförslutning på vägen och vi sa till Alva att hon skulle bromsa så hon inte for så fort. Detta resulterade i att hon tvärsvängde rätt ner i diket i full fart bland meterhöga brännässlor. Med ansiktet nedåt och händerna fortfarande på cykelhandtagen låg hon sprattlandes bland dessa vidriga växter! Stackars stackars flicka. Jag och mikke tyckte ju att det såg lite komiskt ut innan vi fattade att hon kraschat i de mest fientliga av växter. Blev att bära hem både cykel och hysteriskt gråtande barn. Eller cyklar, för helt plötsligt så ville ju inte heller Viggo cykla. Kanske av rädsla för hemska bränn-vesslor? Varmt, svettigt och ont i armarna av tunga barn och cyklar. Men jag tycker vansinnigt synd om min lilla docka som fått "brännskador" på både kind och händer. Ont hade hon. Händelsen var så traumatisk så hon somnade redan klockan 18 ikväll efter duttande med salubrin. Även det var ju ett litet trauma. Gissar att det svider till lite just när man duttat? Men sen gick det då över i alla fall...

Grannen har ett hav av brännässlor i slutet av gården mot  järnvägen. Passar ju utmärkt så inga barn smiter upp på järnvägen. Men annars... VARFÖR I HELA FRIDENS DAGAR FÅR DESSA VÄXA ÖVERALLT????? Borde ju utrotas från världen! Har själv gjort misstaget några gånger när jag rensat ogräs och slitit upp några av dessa hemska växter med mina bara händer. Gör aldrig om det kan jag ju säga :-) Handskar på! Gör ju ont i en evighet...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0