Zombiekänsla

Hade inte en aning om hur mycket socker/kolhydrater påverkar kroppen. Mitt blodsocker måste vara superlågt just nu. Igår kväll kände jag mig alldeles yr. Nästan onykter. Som om hjärnan inte hängde med när jag rörde mig.  Jag hoppas att det ska kännas bättre idag. Att sockeravgiftningen börjar vara över. Man kan ju inte gå omkring som en zombie på dagarna, och imorgon ska jag ju jobba! Funkar ju inte att vara till hälften hjärnförlamad då.

Känner mig faktiskt inte sugen på sötsaker, konstigt nog. På den fronten går det riktigt bra. Nemas problemas! Det konstiga är att det är just efter jag har ätit som tröttheten kommer, och hjärnan slutar funka. Det är ju då man borde vara som piggast? Så mycket fett och proteiner som jag trycker i mig... faktiskt rätt mycket grönt också! Tror jag äter för mycket kanske? Ska prova äta mindre portioner idag och kanske lite oftare istället... kanske därför jag blir så trött efter måltiderna. Kroppen får arbeta ihjäl sig efter jag vräkt i mig så mycket.

Dom säger att man ska äta när man blir hungrig och så mycket så man blir "lagom" mätt. Svårt att känna när man är lagom mätt, när man äter så snabbt som jag gör. Måste börja äta saktare alltså. Det är mycket man ska tänka på.

Måste ju säga att det är helt fantastisk om denna metod funkar för viktnedgång. Äter ju hur mycket som helst och är aldrig hungrig. Gott är det också! Ska bli spännande att väga sig på fredag. Magen känns inte lika svullen som tidigare heller, kanske är detta medicinen mot min problemmage? Ska bli än mer spännande att se hur det går med magen :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0