Nattsömnad..??

En sak är då säker: Att läsa på sin jobbnatt nr två är bara att glömma! Helt hopplöst! Fast å andra sidan så går det inte så bra under första natten heller. Det är ju som att ta ett sömnpiller...

Nä, fick snabbt lägga bort boken och ta fram stora påsen med tyger. Tänkte vara duktig och sy kuddöverdrag till några soffkuddar. FÖR HAND! Hmmm... förstår inte riktigt hur jag tänkte där. Trodde jag verkligen att det skulle vara kul och rogivande att sitta med nål och tråd och sy miljoner stygn? Så naivt av mig. Har sytt ETT litet kuddöverdrag.. nästan färdigt. Skulle bara haft med mig en kudde så jag fick sy in den i överdraget. För ni ska ju inte tro att jag tänkt sy dit dragkedja och sånt tjafs! *suck*.. jag som tänkte komma hem med en massa kuddöverdrag.

Får väl sätta mig vid symaskinen hemma istället. NATURLIGTVIS! Tar ju bara några minuter att sy 4-5 stycken med symaskinen. Kaaanske jag anstränger mig lite extra och sätter dit nån dragkedja på nån och kanske knappar funkar på nån annan? Eller örngottsvarianten? Den är då lätt att sy i alla fall! Är ju onekligen bekvämt med avtagbara överdrag, särskillt när man har barn som ständigt somnar på soffkuddarna och lämnar inte så fina dregelmärken efter sig :-)

Just nu längtar jag hem nå vansinnigt! Är makalöst trött! Blev ingen mer sömn för mig igår, bara den korta förmiddagsluren. På tok för lite känner jag ju nu... Ska försöka sova med huset fullt av familj. Mikke ska ha barnen hemma idag för det var tydligen ingen "hit" med dagis för viggo igår. Han hade varit på dåligt humör HEEELA dagen på dagis. Stackarn kände sig kanske inte så frisk ändå... Han mår nog bättre av en extra hemmadag.

En timme kvar.... ZzZz ZzzzZz...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0