Nattvak i garderoben...

Vilken dag!

Ingen höjdardag precis... Alla är sjuka och orkeslösa. Mikke har redan gått och lagt sig med sina 39 graders feber. Barnen har varit trötta och griniga HELA dagen. Vill inte äta nåt. Men så är det ju tydligen när dom inte känner sig friska. Det första som försvinner är aptiten och det är också det sista som kommer tillbaka. Om man kunde få dom att förstå att det är därför dom är så griniga. Har försökt med allt... varit snäll och erbjudit dom allt dom vill ha.. varit arg och försökt tvinga i dom nåt. Men det är tvärstopp! Icket och aldrig att dom ska äta nån mat. Inte ens glass har jag kunnat locka i dom. Blir så less... Hoppas verkligen att det är bättre imorgon för en till sån här dag orkar jag inte med.

Klädde av barnen ikväll och sa att nu tar vi av dom sjuka kläderna, sätter på en ren pyjamas och imorgon så tar vi fram FRISKA kläder så ni kan leka och vara glada hela dagen imorgon :-) Avancerad psykologi och positivt tänkande. Hoppas det funkar :-)

Det värsta är att jag också börjar känna mig risig! Känner mig som yr...? Har fått lite hosta... hoppas verkligen jag inte drattar dit med feber! Gjorde en staaark tzatziki till köttfärsåsen i afton, i förebyggande medicinskt syfte. 

Måste dessutom hålla mig vaken en stund ikväll för jag tror att det kanske är förlossning på gång inatt. Inte barnbarnet dock (hoppas jag?) utan kattskrället! Min gammkatt Vilma verkar bygga bo och har strategiskt lagt sig i en låda inne i min walk in closet. Låter kanske lite hastigt tycker ni med tanke på trånande katt som jag skrev om för inte så många dagar sen... Men det här är den ANDRA katten! Hon som vi aldrig gett p-piller. Hon brukar inte bli "ongut". Hon har faktiskt fått 3 kullar för länge länge sen... Första kullen kom för tidigt och de nakna kattungarna dog förstås. Andra kullen fick hon 5 st och endast två överlevde. Sista gången födde hon EN enda unge. Hade inte en aning om att hon väntade ungar då. Plötsligt låg hon bara och slickade på en liten unge i min säng :-) Det var den sötaste unge jag sett. Den var alldeles beige  hade liksom för mycket hud i pannan, så det veckades sött när han tittade på en :-) Vi döpte honom till Ove för han påminde mig så mycket om en brukare jag jobbat med :-) Jocke saknar den katten än idag. Han har inte förlåtit mig för att vi gav bort söta lilla ove.. Nu får vi kanske en till..? Tror inte det är fler än en i hennes mage. Hoppas bara hon inte får för tidigt så den inte överlever...

Blir ju dock lite jobbigt när den andra katten också ska få ungar...? Troligtvis i alla fall! Och hon brukar få MÅNGA ungar. 5-6 stycken.

Oj oj oj... varför skapar man sig så mycket onödigt extrajobb?


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Jadu VARFÖR i hela fridens dagar skaffar du dig själv merjobb?? Du är ännu inte riktigt navlad - det tog visserligen även MIG tills jag var över 40 år innan jag blev det - men nu är det FINISHED med merjobb... om det inte genererar en MASSA cash förstås....

2011-01-18 @ 23:57:40
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Haha... kan hålla med om att jag inte är riktigt navlad! Men jag är ju faktiskt inte 40 än! En eeeevighet innan jag kommer upp i den äransvörda åldern. Kanske blir klokare då? Inget av mina merjobb genererar ju pengar, snarare tvärtom. Det kostar en massa....

2011-01-19 @ 07:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0