Hur svårt kan det va egentligen?????

Började min dag på jobbet med att ringa skebos akutjournummer. När jag parkerade bilen på jobbet och började skotta upptäckte jag en STOOOOR vattenpöl vid tomtgränsen. Funderade inte så mycket på det för jag vet ju att det är en brunn där på vägen. Översvämmning och stopp nånstans tänkte jag. Hörde med min kollega om hon sett att det är en massa vatten på gatan. Jodå, det var blött redan när hon gick på sitt pass klockan 22 kvällen innan.

Skickade iväg henne och drack mitt kaffe i godan ro. Gick sen ut och rökte. Hörde ett förfärligt spolande och porlande.. ljudet kom från huset snett ovanför. Var tvungen att byta skor och gå iväg och undersöka saken. Jodå... Det fullkomligt sprutade vatten ur deras garage. Ringde på dörren, men naturligtvis så var ju ingen hemma. Hörde hur det forsade inne i garaget och det bara vällde ut! Skyndade mig in och ringde akutjouren. Snabbt var dom på plats och vaktmästaren fick stopp på vattnet. Efter en stund kom en stor ...slamsugare..? kanske det heter? Värsta dramatiken! Stackars dom som bor där. Trist att komma hem och upptäcka ett vattenskadat hus! Det måste ju ha sprutat i minst 12 timmar också... Ve och fasa!

Hoppas det inte är alltför mycket förstört hos dom.

Ikväll har jag ägnat mig åt mitt hår! Japp! Såg ett kul program på ettan idag när jag var på jobbet. Minuten hette det och Peter Settman är programledare. Nån som sett det? I alla fall så var det med en kvinna där med jättecoolt hår. Vitt och krulligt och stort :-) Så vill jag ha det också! Hade det så en gång och nu är det dags igen. Blev jätteinspirerad! 

Tyvärr så går det inte så bra... Klippte mig så håret blev toklockigt och stort :-) Köpte blekning för nu vill jag ha det VITT! Men tydligen så går det inte att bleka mitt hår. Köpte ljusblond. Kritvitt var det på asken. Syns INGENTING när jag gjort en provslinga. Nämnas ska ju också att jag färgade håret dagen innan jag for på källan. Två veckor sen alltså. Pärlblond hette den färgen. Efter full tid såg vi ingen skillnad jag och mikke. Och ingen annan heller kan jag då garantera! Nu for mikke och köpte den starkaste slingblonderingen som är för MÖRKT hår. "Får ej användas på blont hår" står det. Bullshit!!! Har gjort en provslinga även av den och resultatet är NADA! Syns ingenting!!!  Hur ska man då bära sig åt??? Börjar bli förbannad känner jag!

Grrrrr!

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Man köper ju avfärgningsmedel, vet du inte det?! Då blir det kritvitt. Men varför ska DU bleka håret? Du som är så vit som det går bli.



Behöver du permanenta håret för att det ska bli så lockigt nu för tiden? Eller räcker det att klippa kortare? Måste du använda krullare? jo nog såg jag hennes frisyr. Precis som jag när jag var liten. Men idag skulle det aldrig bli sådär. Mitt hår har blivit alltför rakt :(!

2011-01-02 @ 14:54:05
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Avfärgning??? Det är väl bara vanlig väteperoxid som i alla andra blek-preparat?? Ger upp nu i alla fall. Nu får jag vara vintergul! Näähää... behöver inte permanenta. Här räcker det minsann med att klippa sig lite grann :-) Då krullar det ihop sig som bara den.

2011-01-02 @ 15:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0