LCHF

Jag och mina idéer...

Nu har jag kommit på att jag ska ändra min kost. Står inte ut med min uppsvullna mage längre. Läste att denna diet ska vara bra för uppsvälld/gasig mage. Tänker göra ett försök och se om dom bara ljuger... Dessutom så kommer jag att gå ner i vikt också :-)

Metoden heter LCHF, vilket står för Low Carb, High Fat. Antar att det är GI? Är inte så insatt i sånt här, men jag tycker det låter som det. Ska plocka bort alla kolhydrater och äta mycket fett. Inget socker, inget bröd, ingen pasta, potatis etc...

                                                            

Det känns ju troligt att det är socker/kolhydrater som ställer till det för min mage. Ska bli spännande att se hur det blir utan... Har köpt hem en massa FETT! Tjockgrädde, creme fraishe, till och med standardmjölk! Ost, kött och en massa grönsaker förstås. Imorgon bitti blir det ägg och bacon till frukost :-)
Huh, hur ska jag klara det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0