Beslutsångest

Har nu bytt gardiner i köket för tredje gången! När jag vaknade tänkte jag genast sätta igång med att skruva om gardinstången som fortfarande inte var flyttad. Började då fundera och grubbla på om jag VERKLIGEN ville ha kappor???? Letade upp ett par paneler som jag KANSKE kunde tänka mig att ha... Fick då flytta tillbaka de stänger jag redan skruvat om.. pust och stön. Strök och satte upp panelerna och..... nä, dom var jag inte alls sugen på att ha! Bort med dom och leta fram några andra. Strök och hängde upp! Fortfarande katastrof! Fina gardiner och jag var faktiskt sugen på grönt, men dom har blivit FÖR KORTA! Krympt i tvätten! Skiiiit också! Nu får det vara så, för jag orkar rent inte bry mig. Har värk i armarna efter allt sjåande. Får invänta högvatten i köket. Och vara glad att åtminstonde gardinerna slipper bli blöta när översvämmningen kommer :-)

Tänk att det alltid ska bli så krångligt när jag ska göra något.

Hade planerat ett gardinbyte i tv-rummet också, men som jag håller på är det nog bäst att låta bli! Ska ägna mig åt nåt som inte innefattar svåra beslut. Typ starta en tvättmaskin och tömma diskmaskinen.

Är så superless på min katt! Hela dagarna och nätterna skriker och jamar hon. Slänger ut henne till kattgubbarna ute på gården då och då, men vill inte att hon ska vara där ute nån längre stund. Tycker ju synd om henne... Nån som vet hur länge en katt håller på så här??? Tycker hon borde vara dräktig snart? Då måste väl jamandet ändå sluta??? Nu har hon suttit tyst i köksfönstret i säkert 30 minuter.. Hoppas, hoppas att det är över nu?

Tur man ska iväg och jobba snart så man slipper höra eländet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0