Var ska man börja?

Ledig dag. Genast börjar jag fundera på vad jag kan förändra här hemma. Blir tokig på kaoset som råder i huset hela tiden. Städade Jockes rum för två veckor sedan. Tog ut en STOR trasig fåtölj därifrån och sköt ut den i hallen för förväntad fortsatt färd till tippen eller ut i garaget. Den står fortfarande där! Vi får trängas när vi ska passera den, och den är GRÖN, med GUL stoppning som håller på att trilla ut. Man får huvudvärk bara av att se på den. Vet att jag får ryggskott om jag ska bära ut den, men vad fan ska jag göra då? Blir galen!!!!!

Sen så går jag i funderingar på att snygga till grovhallen! Måla de sandfärgade väggarna vita och kanske sätta dit nåt snyggt väggord i svart. Drömmer om en vit/svart hall! Med en hylla där jag kan ha färgglada korgar till barnens alla ut-och-leka-attiraljer. Kruxet är bara att jag vill byta golv(det befintliga är en aprikos våtrumsmatta). Ett billigt klickgolv, eller vad som helst. Nu går ju inte det eftersom vår grovhall är ett VÅTRUM! Hur dumt är inte det då? Varför ska det finnas en dusch och en golvbrunn i en hall? Det hindrar mig ju också att möblera som jag vill. Kan inte ställa nån hylla eller garderob långs ena väggen för det sticker ut en duschblandare där samt att golvet lutar mot golvbrunnen! Och det är det bästa hörnet för en sån möbel!

Var ska jag börja??? Hmmm... antar att jag inte vaknat med det bästa och gladaste humöret denna morgon. Nu måste jag börja i alla fall... med nåt! Om jag bara hade någon energi så jag orkade. Men jag måste då försöka i alla fall. Så snart barnen fått i sig sin morgongröt. Då jäklar ska här röjas!

Kommentarer
Postat av: Helena

Nu blir jag helt förvirrad? Var är er grovhall? Menar du den rakt framifrån via ny-fin-altanen eller har ni flera hallar?

Varför inte flytpackla igen syfonen släta upp golvet, montera bort duschen? Det måste ju ha varit för rullstolen som det gjordes på det viset? Om ni en dag säljer just till en handikappad (oddsen på det?) behöver ni ju inte säga att ni monterat bort den fiffiga duschen.

2011-02-02 @ 10:36:33
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Ja, det är klart det är den hallen. Våtrumshallen! Kan man bara spackla igen syfonen? I så fall är det ju inga problem. Känns dock jobbigt att släta till golvet. Då måste vi ju bort med mattan. Hade varit super att bara lägga ett klickgolv OVANPÅ det befintliga. Allt är så krångligt i detta hus! Vattenledningarna till duschen måste kapas så det kommer att sticka ner 20 cm ledning från taket... Snyggt? Näääää! Men det går väl bygga in dom tycker mikke. :-) Får väl leva med det då.



Men det vore ju kul om det nån gång kunde bli som man ville, och inte bara nästan som man vill.

2011-02-02 @ 21:39:26
Postat av: Helena

Jepp, det går spackla igen syfoner, det gjorde vi när badrummet blev gästtoa. Kapade även rören till badkarsblandaren och byggde igen. Ni kan ju bygga in synliga rör i låtsasbalkar och sätta in spots där? Om man flytspacklar över mattan i svanken och lägger sån där plast som man bör ha under klickgolv så det inte knarrar? Enligt Gunnar är jag hopplös på att hitta på olika lösningar, även om inte alla fungerar...

2011-02-02 @ 22:52:37
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Precis mitt sätt att tänka. KAN man spackla över mattan? Tänkte det i hemlighet men vågade inte ens fråga om det är möjligt :-) För i så fall vill jag genast sätta igång! Så underbart det skulle vara att få bort våtrumskänslan i hallen och ha ett riktigt golv! Tack för alla tipsen.

2011-02-03 @ 07:07:11
Postat av: Helena

Jag VET inte om man kan spackla över mattan, men det värsta som kan hända är väl att det luckras upp när man går på klickgolvet ovanpå och det börjar knarra? Vi tätade i vilket fall igen röret( så att inte det far ner i avloppsytemet) sedan fyllde vi med ett spackel som blev som hårt som sten nästan, sen flytspackel (men vi hade ju tagit bort mattan och la golvärme och klinker)Men jag tror en sån där matta mellan kanske gör susen.

2011-02-03 @ 19:33:35
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0