måla måla måla...

Ånge-borna släppte tydligen iväg mitt paket till slut. Paketet kom igår, så naturligtvis ilade jag iväg och hämtade det på en gång :-)

Tyvärr så var tamburmajoren trasig! Blir så förbannad! Bara att skicka tillbaka skiten... Men hatthyllan var jättefin och den hänger nu på väggen! Snart även de svarta korgarna... Spegeln har jag målat svart. Den var vit med "patina". Inte snyggt alls. Tyvärr så är det även krusiduller på ramen, men det får jag leva med, för jag ville ju ha en STOOOR spegel, och det är den ju verkligen.

Har målat min höstol i den grönaste färgen någonsin. Ungarnas hatthylla är färdigbyggd, behöver bara två krokar till den. Sen är den klar. Den blev faktiskt riktigt fin :-)

Köpte tillräckligt med grönfärg för att måla om ett skåp i Viggos rum också, men det fick jag tydligen inte. Tänkte ta bort dörrarna i det skåpet och sätta in läckra lådor, men Viggo fixade inte en så stor förändring. Att ta bort dörrarna gjorde honom tröstlöst förtvivlad, så det var bara att skruva tillbaka dom. Hmmm....????

Har även skruvat isär vårt gamla skoställ och gjort ett miniskoställ till ungarnas skor. Målat det svart förstås :-) Blev också jättefint!

Så helgen har gått i målandets tecken, trots att vädret varit underbart härligt med sol och plusgrader. Efter lunch har jag bestämt mig för att pausa i målandet och ta med ungarna ut på en långpromenad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0