500!

Detta är mitt 500e inlägg på bloggen! Borde ju firas på något sätt med roliga bilder och sprakande fyrverkerier :-)

Men vem orkar med sånt? Idag har jag en otrolig värk i hela kroppen och hallen är bara halvmålad. Måla tak är inte riktigt min grej känner jag. Men det blir verkligen fint. Det ser så rent ut! Nu har vi kommit fram till den förbaskade kranen och vi har ändrat planen en massa gånger för hur vi ska göra. Hade tänkt bygga in den på nåt sätt och göra hyllor och garderob där. Men det kändes halvjobbigt, så nu tar vi bort ledningarna också blir det nog att flytspackla runt golvbrunnen. Det lär ju ta sin tid, men jag får helt enkelt sjå mig. Räkna till tio, andas med djupa andetag och blunda tills frustrationen gått över... det kommer över mig då och då. Blir ju tokig när allt ska ta sån tid.

Jobbigast är ju att alla kläder och attiraljer som var i hallen nu ligger i en STOR hög, på samma ställe där den gröna fåtöljen tidigare stod och skräpade. Man får kasta sig ner i högen och gräva och leta upp sin mössa när man ska ut. Känns onekligen jobbigt att ha det så under nån längre tid.

Möblerna jag beställde lär ju komma under veckan. Förhoppningsvis imorgon :-). Då har vi då en tamburmajor att hänga grejer på tills vi kommit överens om på vilken vägg hatthyllan ska hänga. Och på vilken vägg det stora svarta trädet ska målas. Nu vill mikke ha en telefonledning OCKSÅ..... eller kanske istället...?

Dags att sätta på sig målarstassen och fortsätta.....


Kommentarer
Postat av: mikke

Ingen vet vad jag vill ha, träd, telefonledning lr båda. Visst är jag en gåta, inlindat i ett mysterium, förpackad runt en rebus?

2011-02-20 @ 09:02:53
Postat av: Erika

Haha.. ja verkligen :-)

2011-02-20 @ 09:31:13
Postat av: Helena

Grattis till 500-inläggsjubileet!

Kul med en sambo som har åsikter angående inredningsdetaljer. Skulle nog falla av stolen om gubben min hade några andra åsikter än hur dyrt det blir, och ändå vet han bara hälften =)

2011-02-20 @ 15:14:47
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Tack! Kul och kul...? Då måste man ju komma överens. Krångligt värre, när man måste ändra sig om nån god idé man just kläckt :-)



2011-02-20 @ 16:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0