Julen 2011

Här kommer ett bildregn från julen 2011. Tänk att jag hann göra allt som jag skulle och att julen blev precis som den brukar, trots att jag var så sjuk :-)

Var till läkaren igår (IGEN), då jag inte längre stod ut med den onda halsen. crpn låg på 15 så jag är ju nästan fullt frisk, men den här gången tog dom äntligen ett halsprov och visst hade jag streptokocker! Halsfluss som aldrig går över, så nu har jag fått penicillin. Hoppas på ett snabbt tillfrisknande nu! Det gjordes en ordentlig undersökning kan jag ju säga. Nu har jag fått prova hur det känns att få en kameraslang uppkörd i näsan och förd ända ner till svalget... Inte så skönt kan jag ju säga.

NU kommer bilderna :-)

     

   



   

 





   




 

Ja... så på ett ungefär såg julen ut hos oss. Den började klockan 11 på förmiddagen och slutade vid 01.30 skulle jag tro...? Tyvärr så glömde vi ta de traditionella bilderna när vi sitter och äter vid fint dukat bord...
"Censur"-glasögonen åkte fram några gånger under kvällen :-) Bara så ni inte tror att det är JAG som censurerat mina släktingar :-)
Det var i alla fall en helt underbar dag! Längtar redan till nästa jul....


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Å maj gaaad, äntligen!!! en uppdatering! Så roligt att se bilderna. Tänk så många småbarn ni har där - igen. Längesen vi hade en massa småttingar kring juletid - det är ju det som är roligt.



Och så vansinnigt lik Jamal hans son Kevin är!!! Rena avbilden ju!! Dom där censurglasögonen vill ju JAG ha - då skulle jag kanske acceptera att vara med på bild ....ibland.



Gott nytt år kära syster och pussa hela familjen från mig :)... och tack för bilderna.

2012-01-01 @ 01:07:42
URL: http://mammamaries.wordpress.com
Postat av: systeryster

En episod om Stor Klas: jag och Alf holmlund var nere vid Laisan vid båt huset sen hörde vi ett skrik,vi sprang upp stigen till laisvägen,Då kom klas susande förbi med hoppad kedja på cyckeln i en jävla fart,vi så när han for rakt fram i kurvan,vi tänkte han slog ihjäl sig,vi sprang efter och kikade ner i stenskravle,jo där låg han,vi gick ner och fick liv i honom han var lite blodig men vi fick upp honom,bara skrot av cyckeln. han stödde sig på våra huvuden upp för vägen och ändå till översta riksbygget! Vi fick lite ont I nacke och huvud,vi följde han upp,han tackade!vi fick dela på 50kr.

2012-01-20 @ 20:32:24
Postat av: systeryster

inlägget ovan är ett utdrag från Laisvall-nostalgi på facebook.

klas, även kallad StorKlas, var våran farfar...

2012-01-24 @ 20:57:13
Postat av: systeryster

denna historia är berättad av Michael Rekonius...

de är Han som är Jaget i historien...

2012-01-24 @ 21:01:33
Postat av: Helena

Ha ha ha, tur din systeryster delar med sig av er släkthistoria så det finns NÅT nytt läsa =)



2012-01-28 @ 10:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0