Möss i sovrummet, skitsemester och hysteriska utbrott!

Vaknade före fem denna morgon. Hörde ett hysteriskt pipande i sovrummet och det var en massa spring av små kattfötter. Satte mig upp i sängen och fick se en liten liten liten mus som sprang förtvivlat fram och tillbaka längs väggarna i sovrummet med två katter i hasorna. HJÄÄÄLP! Väckte djupt sovande sambo som fick schasa ut alla djuren genom att öppna altandörren i sovrummet. HUR? HUR I HELA FRIDENS DAGAR har den lilla musen kommit in i huset??? Kunde ju naturligtvis inte somna om. Bara att stiga upp. Behövde dock inte grubbla så länge över hur små musar tar sig in. Ytterdörren stod på vid gavel! Katterna har nog burit in den för att stolt visa sitt husfolk hur duktiga dom varit. Skönt att det fanns en sån enkel förklaring, för annars vet jag inte vad vi skulle ha gjort? Gå igenom huset i jakt efter små mushål kändes ju inte så skoj. Men att man sovit med ytterdörren på vid gavel känns ju inte heller så bra. Undrar om det är mikke eller jocke som är den skyldige? 

Hur som helst. Klockan är inte ens sju och jag har varit vaken i mer än två timmar. Hunnit med ett bad och skrubbat upp mig med nya skrubbhandsken jag köpte igår. Så nu är all solbränna försvunnen. Känner mig vit som mitt i vintern. Spolade bort ALL brunfärg och bevittnade hur den försvann i avloppet. Bara att börja om nu då kan man ju tycka. Ska ju vara 25 grader idag också. Men NEJ! Är dödligt less på att sitta och sola efter fem veckors semester med arslet placerat i samma solstol. Fy, vad jag är less nu. Ser fram emot att börja jobba för då får man då göra något i alla fall. 5 lediga dagar kvar. Kommer troligtvis att sitta i samma solstol som jag gjort hela sommaren men i skuggan nu då. Uttråkad, less, besviken på innehållslös semester med daglig tvätt i tvättmaskinen, tömmning och fyllning av diskmaskin och vad ska vi äta till middag...? BLÄÄÄÄÄ! Ångrar att jag tog 5 veckor. Hade räckt gott med 3.

Igår kväll vaknade viggo och fick ett hysteriskt anfall. Han var verkligen hysterisk! Efter många om och men så kom det fram att han ville ha tillbaka sitt rum som det var innan jag gjorde om därinne. Han räknade upp alla detaljerna som till och med vi glömt bort. Han skulle ha tillbaka ränderna på väggarna och klistermärkena på fönstret (nalle puh-stickers) och ingen tv i rummet.... ALLT kom han ihåg.

Känner att det börjar vara dags för utredning nr två... BLIR SÅ TRÖTT!

Blir väl att göra om hans rum idag då? Undrar hur jag ska få bort färgen på möblerna som jag målat?



Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Det låter som du har fullt upp precis jämt och ständigt. Låt mössen vara, ge inte katterna mat på 14 dagar så ska du se att problem med mössen försvinner.



Och så har jag ett litet tips till här: Gör INGENTING med Viggo rum - låt stå! Du hjälper honom inte genom att hjälpa honom att ge efter för sina känslor på det sättet. Det kan skapa ångest för honom tillslut och då blir det sedan en ständig jakt, för dig, att ändra på saker och ting för att få bort hans eventuella ångest... det anfall han hade kan också bara vara resultatet utav en hemsk dröm som han hade svårt att sätta ord på. Så rusa inte iväg och åtgärda allt lillpojken bett om, redan nu.

2011-08-03 @ 13:14:01
URL: http://mammamaries.wordpress.com
Postat av: Erika

Är inte så bekymrad över mössen eftersom det var KATTEN som dragit in den.



Nä, jag kommer inte göra något åt Viggos rum. Han har nog troligen glömt bort sin önskan från igår. Men däremot så belyste han på ett utmärkt sätt sitt problem, så nu har vi beställt tid på vårdcentralen för att få en vidare remiss till bup. Tänker minsann inte vänta för länge den här gången... det tar nog ändå några år innan vi får besked, med erfarenheten jag har av det där stället.

2011-08-03 @ 18:27:21
Postat av: MammaMarie

Hahaa. Jag måste skratta, du har inga som helst marginaler kvar hör jag - direkt in på BUP, utan några som helst krusiduller :)! Men jag förstår dig, det är säkert inget, men lika bra kolla ändå. Nu har du i alla fall en hel massa ammunition du kan använda dig utav när du går dit. Lycka till!

2011-08-03 @ 21:13:44
URL: http://mammamaries.wordpress.com
Postat av: Helena

5 veckor är en låååång semester, funkar bäst på lata personer som mig. Fattar inte hur jag ska komma igång och motivera mig på jobbet, speciellt inte på mitt andra. Du är mer en projektdriven person, som VILL och behöver ha saker att göra.



Hoppas det löser sig för lillkillen. Hysteriska anfall (riktigt ruggiga, otrevliga) hade kompisarnas tjeja i många år även i sömnen (nattskräck tror jag de kallade det). Idag är hon 18 och världens gladaste förståndigaste dam (utan BUP)

2011-08-03 @ 23:27:07
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Det är absolut inte bara ett...eller snarare många hysteriska anfall som får mig att söka hjälp. Det ligger mycket mer än så bakom. Har funderat sen han var liten bebis. Vi hade tänkt vänta tills han blir lite större, men varför vänta?



2011-08-04 @ 00:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0